بازدید: 1137 بازدید
موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش

داوطلبان برای این که بتوانند در آموزش و پرورش استخدام شوند باید سلامت جسمی و روحی داشته باشند. به همین دلیل در این خصوص آن‌ها توسط پزشک معتمد معاینه می‌شوند و باید هیچ کدام از موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش را نداشته باشند. با توجه به این که اطلاع از موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش بسیار ضروری است، آن‌ها را به صورت کلی برای داوطلبان شرکت در این آزمون بیان خواهیم کرد.

 

مراحل کلی استخدام در وزارت آموزش و پرورش کشور

یکی از مراحل مهم در استخدام آموزش و پرورش کشور، معاینات پزشکی است. شما برای این که بتوانید در این وزارت قبول شوید باید مهارت‌های جسمی، شنوایی و ذهنی داشته باشید. در این خصوص، وزارت آموزش و پرورش از میان داوطلبانی که به مصاحبه دعوت شدند تقاضا می‌کند حتما نتیجه آزمایش پزشکی یا کلینیکی یک سال اخیر خود برای انجام فرایندهای معاینات پزشکی به همراه ببرند. در واقع این مدارک به هنگام مصاحبه از داوطلبانی که چند برابر ظرفیت قبول شدند، دریافت می‌شوند تا آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرند.

در این بررسی‌ها داوطلبان نباید موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش را داشته باشند که در صورت وجود؛ از پذیرش آن‌ها در آموزش و پرورش ممانعت می‌شود. در واقع شما به غیر از آزمون کتبی باید مراحل دیگری را برای استخدامی در این وزارت پشت سر بگذارید که در ادامه همه آن‌ها را برای شما عنوان می‌کنیم.

جهت مشاهده و دانلود کتاب دانش خانواده و جمعیت روی لینک کلیک کنید.

مراحل کلی استخدام در وزارت آموزش و پرورش کشور

  • در آزمون کتبی استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنید.
  • در آزمون کتبی جزو چند برابر ظرفیت مصاحبه حضوری قبول شده و دعوت به مصاحبه شوید.
  • بعد از آن که برای مصاحبه حضوری مراجعه کردید باید مدارک شناسایی خود را به همراه سایر مدارک ارائه دهید.
  • در این بخش از استخدامی آموزش و پرورش شما باید به صورت تخصصی و عمومی با کارکنان این وزارت مصاحبه نمایید.
  • بعد از آن که شما در مصاحبه حضوری شرکت کردید نتایج آن برای شما اعلام خواهد شد که در این بخش یک برابر میزان ظرفیت از میان داوطلبان پذیرش می‌شوند.
  • حالا شما باید مدارک گزینش خود را تحویل دهید.
  • باید در مصاحبه عقیدتی، سیاسی، تحقیقات محلی و استعلامی گزینش شوید.
  • نتایج گزینش برای داوطلبان اعلام خواهد شد.
  • از میان قبول‌شدگان در این مرحله معاینات پزشکی انجام می‌شود. حال این بخش ممکن است در مراحل قبلی انجام شود.
  • بعد از آن که داوطلبان در این مرحله نیز قبول شدند باید با ارائه تعهدات لازم دوره مهارت‌آموزی یک ساله خود را شروع ‌کنند.
  • بعد از گذشت یک سال از دوره مهارت‌آموزی داوطلبان آن‌ها شروع به کار خواهند کرد.

جهت دانلود کتاب درامدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران روی لینک آن کلیک کنید.

معاینات و موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش 1402

شما برای این که بتوانید در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوید باید از سلامت جسمی و روحی کاملی برخوردار باشید. به طوری که بتوانید وظیفه معلمی خود را به نحو احسن انجام دهید. برای این کار شما باید توسط پزشک معتمد معاینه شده و در صورتی که موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش را نداشته باشید در وزارت آموزش و پرورش کشور استخدام خواهید شد. در ادامه برای آشنایی بیشتر ملاک‌ها و معیارهای منع پزشکی در استخدام آموزش و پرورش را بیان می‌کنیم.

  • داوطلبان باید توانایی گفتاری مانند توانایی در رعایت مخارج تمام حروف را داشته باشند. آن‌ها بتوانند ادای کلمات و عبارات را به طور کامل انجام دهند و لکنت زبان نداشته باشند.
  • یکی از موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش توانایی شنوایی است. در آن داوطلب نباید قدرت شنوایی بیشتر از 40 دسی بل داشته باشد. به طوری که بتوانید از فاصله ۶ متری صدای نجوا کلمات را بشنود.
  • شما برای این که بتوانید در وزارت آموزش پرورش استخدام شوید باید تناسب اندام داشته باشید و قد و وزن شما مناسب باشد.
  • نقض عضو مشهود، تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندام‌ها یکی از موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش هستند که این امور توسط پزشک معتمد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • در بخش چهره و قسمت‌های نمایان ظاهر بدن داوطلبان نباید هیچ‌گونه کراهتی داشته باشند. این کراهت‌ها می‌توانند بر اثر سوختگی،‌ سوانح یا عوامل دیگر باشند.

برای دانلود کتاب آن سوی مرگ و مشاهده جزییات آن کلیک کنید.

  • یکی از موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش استفاده از دست و پای مصنوعی است.
  • داوطلب نباید به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاجی مانند دیابت، فشار خون، نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی و غیره دچار باشند.
  • یکی از موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش عدم برخورداری از سلامت کامل روانی است. به طوری که این مورد نیز توسط روانشناس معتمد آموزش و پرورش تایید می‌شود.

معاینات و موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش

فرایند معاینات پزشکی قبل از استخدام وزارت آموزش و پرورش

حتما با توجه به بیماری‌هایی که به عنوان موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش در بالا اعلام شدند، کنجکاو شدید که اگر این بیماری‌ها از نوع خفیف باشند در این صورت نتیجه معاینات پزشکی چگونه می‌شود؟ به غیر از موارد ذکر شده در بالا کدام بیماری‌ها جزو بیماری‌های منع پزشکی وزارت آموزش و پرورش هستند؟

برای معاینه پزشکی داوطلبان در استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ابتدا شرح حال آن‌ها را سوال می‌کنند و در مورد سوابق فردی و خانوادگی از نظر ابتلا به بیماری‌های مختلف اطلاعاتی را کسب می‌کنند. بعد از آن که این اطلاعات از داوطلب گرفتند برای انجام معاینات عمومی بعدی به پزشک عمومی معرفی می‌شوند. پزشکی عمومی در آن تمام بخش‌های مختلف داوطلب شامل دستگاه‌های قلب و عروق، ریه‌ها، کلیه‌ها، اعصاب، چشم و گوش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

برای دانلود کتاب آموزش قرائت قرآن کریم هیئت محققین روی لینک کلیک کنید.

حال اگر داوطلب در این مراحل مورد تایید پزشک عمومی باشد برای انجام آزمایش‌های پاراکلینیک احضار می‌شود. این آزمایش‌ها معمولا با توجه به رشته شغلی داوطلب متفاوت هستند. به طوری که در برخی از رشته‌ها از آن‌ها آزمایش‌هایی نظیر آزمایش خون و ادرار از نظر قند، چربی، عفونت، نوار قلب و غیره دریافت می‌کنند. در برخی از رشته‌های شغلی نیز به عکسبرداری از قفسه سینه و ستون فقرات، سنجش میزان شنوایی و تست عملکرد ریوی نیاز است. لذا شما باید این مراحل را نیز انجام دهید تا جزو موارد پزشکی منع استخدام آموزش و پرورش نباشید تا به دوره مهارت‌آموزی دعوت شوید.

 

سوالات متداول

معاینات پزشکی استخدامی وزارت آموزش و پرورش چگونه است؟

در ابتدا از داوطلب شرح حال کلی از سابقه ابتلا به بیماری توسط خانواده و خود او سوالاتی می‌پرسند. بعد از آن برای معاینات عمومی و پاراکلینیک به پزشک عمومی و متخصص معرفی می‌شوند. داوطلب در همه آن‌ها نباید موارد منع پزشکی برای قبولی در این وزارت را داشته باشد.

 

نقض عضو می‌تواند عدم استخدام در آموزش و پرورش شود؟

بله؛ در صورتی که در هر کدام از قسمت‌های قابل مشهود داوطلب هر گونه نقض عضوی وجود داشته باشد که به کار و شغل او لطمه بزند در این صورت نمی‌تواند در وزارت آموزش و پرورش استخدام شود.

 

آزمایش‌های پزشکی استخدام در آزمون وزارت آموزش و پرورش کدام هستند؟

این آزمایش‌ها نظیر آزمایش ادرار و خون برای بررسی میزان قند، چربی، عفونت، نوار قلب و غیره هستند که کلیه داوطلبان باید آن‌ها را انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب