بازدید: 594 بازدید
استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم

هر ساله افراد زیادی در آموزش و پرورش سرباز معلم می‌شوند. آن‌ها در طول این دوره خدمت خود در آموزش و پرورش قصد دارند بدانند که آیا می‌توانند در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوند؟ آیا امکان استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم وجود دارد؟ آموزش و پرورش برای این دسته از افراد برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که می‌توانند به کمک آن‌ها در این وزارت استخدام شوند.

 

آیا استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم وجود دارد؟

افرادی که به عنوان سرباز معلم در وزارت آموزش‌وپرورش جذب شدند می‌توانند از مزیت‌های این سازمان استفاده کنند. این وزارت برای این دسته از معلمان حقوق و مزایایی را در نظر گرفته است و هر ساله مطابق با مصوبات دولت می‌توانند حقوق دریافت کنند. این افراد با تدریس در مدارس مناطق مختلف کشور می‌توانند تجربیات زیادی را در زمینه تدریس و معلمی کسب کنند و حقوق خود را هر ماه از این وزارت مطابق با منطقه محرومی که در آن تدریس می‌کنند، دریافت نمایند.  

هم اکنون افراد زیادی قصد دارند از طریق سرباز معلمی در آموزش و پرورش استخدام شوند و به صورت رسمی در این سازمان خدمات نمایند. در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی هیچ گونه طرحی در رابطه با استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم وجود ندارد. حتی آن‌ها بعد از اتمام دوره خدمت خود در وزارت آموزش پرورش نمی‌توانند به صورت حق‌التدریسی نیز در آن استخدام شوند.

برای دانلود حل المسائل شیمی عمومی مورتیمر فارسی روی لینک کلیک کنید.

آیا امکان استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم وجود دارد

 

علت عدم استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم

حتما افراد زیادی خود سوال می‌کنند که چرا دولت سرباز معلمان را در این وزارت استخدام نمی‌کند و برای آن‌ها امتیازهای ویژه‌ای را نمی‌دهد. معمولا این دسته از افراد به مدت دو سال در مدارس مختلف کشور تدریس کرده‌اند و مهارت‌های لازم را برای استخدام در این وزارت را دارند. به همین دلیل آن‌ها گزینه بهتری برای استخدام در این وزارت هستند.

در این خصوص وزارت آموزش و پرورش اعلامیه‌ای را منتشر نکرده است و هیچ گونه تعهدی در قبال استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم ندارد. خدمت در وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند به عنوان یک امتیاز  برای این افراد تلقی شود. در واقع هدف وزارت آموزش پرورش از جذب سرباز معلمان جبران کمبود نیروی معلم در مناطق محروم و دور افتاده است؛ بنابراین این وزارت هیچ گونه هدفی برای استخدام این افراد ندارد.

 

 نحوه  استخدام رسمی سرباز معلمان در وزارت آموزش و پرورش

همان طور که در بالا بیان کردیم امکان استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنید. در واقع همه سرباز معلمان می‌توانند با ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در آن شرکت کنند و با کسب نمره قبولی استخدام شوند.

با توجه به این که سرباز معلمان دو سال دوره سربازی خود را به عنوان معلم خدمت کردند با فنون معلمی آشنایی دارند و می‌توانند نسبت به افراد عادی دیگر خیلی راحت در این وزارت استخدام شوند. البته باید دقت کنید که شما برای ثبت و شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش باید شرایطی داشته باشید و با اطلاع از زمان و تاریخ ثبت‌نام در این آزمون شرکت نمایید.

برای دانلود جزوه اندیشه اسلامی1 روی لینک کلیک کنید.

 نحوه ثبت‌نام در استخدامی آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش هر ساله مطابق با نیاز خود از میان داوطلبان واجد شرایط نیرو استخدام می‌کند. شرایط استخدام هر کدام از داوطلبان بر حسب نوع شغل آن‌ها متفاوت است. به طوری که داوطلبان باید آزمایش‌های مختلفی را برای سلامت جسمی و روحی خود ارائه دهند.

نوع رشته‌ و مدرک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش  برای استخدام از میان داوطلبان کاملا متفاوت است. شما برای استخدام در این وزارت باید در آزمون آن ثبت‌نام نمایید. برای اطلاع از شرایط عمومی و خصوصی، نوع رشته‌ها، سهمیه‌ها، مناطق مورد نیاز و غیره آن دفترچه‌ای تحت عنوان دفترچه راهنما استخدام وزارت آموزش پرورش منتشر می‌شود که شما می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

با توجه به این تعداد داوطلبان استخدام در وزارت آموزش پرورش زیاد است این وزارت طی دو آزمون مجزا معلمی و دبیری از میان داوطلبان نیرو جذب می‌کند. با توجه به این که در حال حاضر قانونی برای استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم وجود ندارد می‌توانید از این روش برای استخدامی در این وزارت استفاده نمایید.

شما برای ثبت‌نام در وزارت آموزش و پرورش و دانلود دفترچه راهنما آن باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. در آن جا مراحل ثبت‌نام خود را طبق اصول دفترچه طی کنید. زمان ثبت‌نام در این وزارت نیز هر ساله توسط این سازمان اعلام می‌شود که برای سال 1402 زمان ثبت‌نام آن تمام شده است و شما باید منتظر اعلامیه جدید آن برای سال آینده باشید.

 

نحوه ثبت‌نام در استخدامی آموزش و پرورش

 

شرایط استخدام در وزارت آموزش و پرورش سرباز معلم

سرباز معلمان، مانند تمام افراد برای استخدام در وزارت آموزش‌وپرورش باید شرایطی داشته باشند. همان طور که در بالا ارائه کردیم این شرایط در دفترچه راهنما عنوان شده است که شما می‌توانید آن را از سایت سنجش دانلود کنید. حال در ادامه برخی از این شرایط را بیان می‌کنیم.

جهت دانلود جزوه اندیشه اسلامی ۲ روی لینک کلیک کنید.

  • کلیه داوطلبان باید بعد از قبولی در آزمون در دوره جامع مهارت‌آموزی برگزار شده در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.
  • باید گواهی‌نامه معتبر ACDL را ارائه دهند.
  • در روخوانی و روانخوانی قرآن کریم تبحر داشته باشند.
  • داوطلبان شرکت در آزمون باید سلامت جسمی و روحی داشته باشند.
  • اگر مدرک تحصیلی داوطلبان فوق‌لیسانس باشد، سن آن‌ها بیشتر از ۴۰ سال نباشد.
  • اگر داوطلبی مدرک تحصیلی آن کاردانی باشد نباید سن او بیشتر از ۳۰ سال باشد.
  • دانش‌آموختگان مقطع دکتری در صورتی که سن آن‌ها بیشتر از ۴۵ سال باشند نمی‌توانند در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنند.
  • کسانی که سن آن‌ها کمتر از ۳۵ سال است می‌توانند با داشتن مدرک کارشناسی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کنند.

 

سوالات متداول

آیا امکان استخدام آموزش و پرورش سرباز معلم به صورت رسمی و حق‌التدریسی وجود دارد؟

کلیه افرادی که به عنوان سرباز معلم جذب شدند نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی مگر با شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش در آن استخدام شوند.

 

هدف آموزش و پرورش از جذب سرباز معلمان چیست؟

هدف این وزارت از جذب سرباز معلم، جبران نیروی معلم در مناطق محروم و دور افتاده کشور است.

 

مزایا و حقوق سرباز معلمان چیست؟

آن‌ها با خدمت در وزارت آموزش و پرورش به عنوان سرباز معلم می‌توانند مانند همه معلم‌ها هر ماه حقوق دریافت کنند و مهارت‌های معلمی و تدریس در مدارس خود را تقویت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب