بازدید: 366 بازدید
استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد

آموزش و پرورش کشور هر ساله از میان داوطلبان واجد شرایط نیرو استخدام می‌کند. در این آزمون بزرگ همه افراد می‌توانند با سهمیه‌های مختلف شرکت کنند. در میان این سهمیه‌ها، سهمیه فرزندان شاهد نیز وجود دارد که در دفترچه استخدامی آموزش و پرورش با نام سهمیه جانبازان و ایثارگران یاد شده است. استفاده از سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد به شما کمک می‌کند تا شانس قبولی بیشتری نسبت به افراد دیگر داشته باشید.

 

منظور از فرزندان شاهد چیست؟

در ابتدا لازم است در مورد این که فرزندان شاهد چه افرادی است صحبت کنیم تا شما در درجه اول مطمئن شوید که آیا جزو خانواده فرزندان شاهد هستید یا خیر. فرزندان شاهد به افرادی گفته می‌شوند که والدین آن‌ها در جنگ دفاع مقدس شهید، مفقودالاثر یا اسیر شده باشند. به طوری که اسم و نام آن‌ها در شناسنامه این افراد قید شده باشد.

لذا آن‌ها می‌توانند با استفاده از سهمیه فرزندان شاهد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند. معمولا سهمیه این افراد در استخدام آموزش و پرورش با نام سهمیه جانبازان و ایثارگران عنوان شده است؛ بنابراین شما اگر جزو این افراد باشید باید در دفترچه استخدامی آموزش و پرورش خود سهمیه جانبازان و ایثارگران را مطالعه نمایید.

جهت دانلود کتاب انقلاب اسلامی ایران مصطفی ملکوتیان روی لینک کلیک کنید.

منظور از فرزندان شاهد چیست

 

سهمیه جانبازان و ایثارگران در استخدامی آموزش و پرورش

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مانند تمام آزمون‌های استخدامی دیگر در کشور برای فرزندان شاهد، جانبازان و ایثارگران امتیازهایی در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند با شانس بیشتری در آزمون قبول شوند. معمولا سهمیه این افراد در آزمون استخدامی به میزان ۵ درصد و ۲۵ درصد است.

سهمیه ۵ درصد استخدامی آموزش و پرورش:

سهمیه 5 درصد استخدامی وزارت آموزش و پرورش متعلق به فرزندان و همسران جانبازان کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و آزادگان با کمتر از یک سال اسارت  است. در واقع این افراد ۵ درصد از ظرفیت کل پذیرش استخدام آموزش و پرورش را شامل می‌شوند.

برای دانلود کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام روی لینک کلیک کنید.

سهمیه ۲۵ درصد استخدامی آموزش و پرورش:

سهمیه 25 درصد نیز متعلق به همسر و فرزندان شهدا و آزادگان، فرزندان و همسر جانبازان دارای 25 درصد نقص عضو بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای دوران اسارت یک سال به بالا و خواهران و برادران شهدا است. به طوری که اگر شما جزو یکی از موارد بالا باشید می‌توانید از سهمیه ۲۵ درصد استخدامی آموزش و پرورش استفاده کنید. در واقع می‌توان بیان کرد که این افراد ۲۵ درصد ظرفیت کل پذیرش استخدامی آموزش و پرورش را به خود اختصاص می‌دهند.

بنابراین شما با توجه به موقعیت خود می‌توانید در استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد ثبت‌نام کنید و از امتیازهای آزمون برای خود استفاده نمایید.

نکات مهم استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد

شما برای این که بهتر بتوانید از سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد استفاده کنید باید نکاتی را به هنگام ثبت‌نام در این آزمون در نظر بگیرید که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • افرادی که قصد دارند از سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد استفاده کنند باید در آزمون حداقل نمره ۸۰ درصد از آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب نمایند. در غیر این صورت نمی‌توانند از این سهمیه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استفاده نمایند.
  • در حال حاضر کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت از قوانین و ضوابط مربوط به شرایط سنی استخدامی آموزش و پرورش معاف هستند. لذا آن‌ها می‌توانند با هر رده سنی در این آزمون شرکت کنند.
  • افرادی که قصد دارند از سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد استفاده کنند باید اطلاعات هویتی خود را در سامانه سجایا ثبت کرده باشند.
  • شما نمی‌توانید این سهمیه‌های ۵ درصد و ۲۵ درصدی را به افراد دیگر واگذار کنید.

برای مشاهده و دانلود کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد

  • افرادی که دارای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران هستند می‌توانند آن را به صورت مجزا در دفترچه استخدامی آموزش و پرورش مطالعه کنند. حال در صورتی که سهمیه شما تایید شده باشد می‌توانید رشته‌هایی را انتخاب کنید که سهمیه مربوط به شما در آن‌ها اعمال شده است.
  • کسانی که سهمیه ۲۵ درصد استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد را دارند در صورتی که در آزمون قبول شدند به ترتیب اولویت جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر (بر اساس درصد جانبازی) و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت یا بیشتر استخدام خواهند شد. بعد از آن که این افراد استخدام شدند باز هم ظرفیت خالی وجود داشته باشد در این صورت ظرفیت باقی مانده به سایر افراد تعلق می‌گیرد. این افراد به ترتیب همسر شهیدان، همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر و در نهایت خواهر و برادر شهدا خواهند بود.
  • اگر داوطلبی در اولویت استفاده از سهمیه‌های ذکر شده بر اساس قوانین و مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نگیرد نمی‌تواند از رشته‌های متعلق به سهمیه ایثارگران انتخاب رشته نماید.

علاوه بر نکات بالا نکات دیگری در مورد سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد در دفترچه استخدامی آموزش و پرورش وجود دارد که شما با دانلود آن‌ها می‌توانید از این اطلاعات استفاده نمایید.

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب آدم برفی یو نسبو

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

شرایط جسمی استخدامی آموزش و پرورش سال 1402

همان طور که می‌دانید شما برای شرکت و ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید شرایط عمومی و خصوصی داشته باشید تا از این طریق بتوانید شانس خود را برای قبولی در آزمون بسنجید. با این حال وزارت آموزش و پرورش کشور شرایط استخدامی دیگری را نیز برای داوطلبان مختلف به خصوص دارندگان سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد در نظر گرفته است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این شرایط طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ تایید شده است.

برای دانلود کتاب فارسی عمومی پیام نور روی لینک کلیک کنید.

  • داوطلب شرکت در آزمون نباید بیماری چشمی غیرقابل درمان داشته باشد. البته داشتن عینک محدودیت حساب نمی‌شود.
  • متقاضی نباید بیماری نیستاگموس داشته باشد.
  • شما برای شرکت در آزمون باید قرنیه دو چشمتان سالم باشد و در آن ضایعات غیرقابل درمان وجود نداشته باشد.
  • افرادی که داوطلب شرکت در رشته‌های هنری هستند نباید کور رنگی داشته باشند؛ این قانون برای سایر رشته‌ها منعی ندارد.
  • داوطلب شرکت در آزمون نباید یک چشم کاملا نابینا داشته باشد.
  • قدرت شنوایی داوطلب شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کمتر از ۴۰ دسی‌بل نباشد.
  • از کلیه داوطلبان بعد از قبولی در آزمون آزمایش‌های پاراکلینیکی گرفته خواهد شد که نتایج آن به امور اداری کل استان‌ها ارسال می‌شود.

 

سوالات متداول

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کدام هستند؟

رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش هر ساله توسط این وزارت طبق نیاز آن سال اعلام می‌شود. لذا نمی‌توان در مورد آن‌ها اطلاعات دقیقی را عنوان کرد.

 

منظور از خانواده شاهد در استخدامی آموزش و پرورش کدام افراد هستند؟

پدر، مادر، همسر، فرزند شهید، مفقودالاثر و اسیر جزو خانواده شاهد به شمار می‌آیند.

 

آیا کلیه افراد دارای سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟

خیر؛ همه داوطلبان شرکت در آزمون دارای سهمیه استخدام آموزش و پرورش فرزندان شاهد باید اطلاعات هویتی خود را در سامانه سجایا ثبت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب