بازدید: 536 بازدید
استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان

‌افرادی که دوست دارند از همان ابتدا در آموزش پرورش استخدام شوند می‌توانند از طریق دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. در واقع استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود دارد. به طوری که شما با قبولی در این دانشگاه می‌توانید بدون نیاز به شرکت و ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این وزارت استخدام شده و از آن حقوق دریافت کنید.

 

قبولی در دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌های دولتی و روزانه کشور است که از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو می‌کند. دانشجویان برای قبولی در این دانشگاه باید رتبه خوبی را در کنکور سراسری کسب کنند تا بتوانند به مصاحبه حضوری دعوت شوند. در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت مستقیم دانشجویان خود را در وزارت آموزش و پرورش به عنوان نیروی رسمی به کار می‌گیرند؛ بنابراین این دسته از افراد می‌توانند در بخش‌های مختلف این وزارت به عنوان نیروی جدید مشغول به کار شوند.

شما برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور سراسری شرکت کنید. در واقع امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان بدون شرکت در کنکور سراسری وجود ندارد. تمام گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، فنی مهندسی، هنر و زبان می‌توانند در این دانشگاه قبول شوند.

جهت دانلود کتاب اندیشه اسلامی1 روی لینک سبز کلیک کنید.

قبولی در دانشگاه فرهنگیان

 

قبولی در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور

دانشگاه فرهنگیان برای قبولی داوطلبان خود برای آن‌ها شرایط سنی، تحصیلی و غیره زیادی را در نظر گرفته است که برخی از داوطلبان بر اساس آن‌ها نمی‌توانند در این دانشگاه قبول شوند. بر این اساس عده‌ای از علاقه‌مندان به دانشگاه فرهنگیان از سوال می‌کنند که آیا امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور وجود دارد؟

 در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان تنها از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو می‌کند؛ بنابراین شما بدون شرکت در کنکور نمی‌توانید در این دانشگاه قبول شوید. قبولی در تربیت‌معلم بدون کنکور تنها از طریق دانشگاه آزاد میسر است.

دانشگاه آزاد در رشته آموزش ابتدایی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش عربی، آموزش دینی و غیره از میان داوطلبان واجد شرایط در مقاطع کاردانی به کارشناسی و کارشناسی پیوسته بدون کنکور دانشجو جذب می‌کند. این دسته از داوطلبان برای این که بتوانند در دانشگاه آزاد قبول شوند باید سوابق تحصیلی خوب با مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی به همراه یک مدرک پیش‌دانشگاهی داشته باشند.

برای دانلود کتاب اندیشه اسلامی 2  روی لینک کلیک کنید.

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب آرتمیس اندی وییر

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

آیا استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؟ آیا نمی‌توان از طریق دانشگاه‌های دیگر در وزارت آموزش پرورش استخدام شد؟ همان گونه که می‌دانید دانشجویان بعد از قبولی در دانشگاه فرهنگیان به صورت رسمی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان دانشجو معلم استخدام می‌شوند. آن‌ها از همان بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان حقوق دریافت کرده و بعد از فارغ‌التحصیلی در این وزارت مشغول به کار خواهند شد؛ اما آیا از طریق دانشگاه‌های دیگر نمی‌توان در وزارت آموزش و پرورش به صورت رسمی استخدام شد؟

در حال حاضر شما به غیر از دانشگاه فرهنگیان می‌توانید از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز به صورت رسمی در وزارت آموزش و پرورش کشور استخدام شوید. معمولا فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم و فارغ‌التحصیلان تربیت دبیری شهید رجایی به عنوان دبیر مشغول به کار خواهند شد.  

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب آن یک چیز گری کلر

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

تفاوت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم بدون کنکور

در بالا متوجه شدید که امکان استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد و شما می‌توانید از طریق دانشگاه آزاد و دانشگاه شهید رجایی نیز در این رشته‌ها قبول و مشغول به تحصیل شوید؛ اما عده‌ای از داوطلبان نمی‌دانند که چه تفاوت‌هایی میان قبولی در دانشگاه فرهنگیان با قبولی بدون کنکور تربیت‌معلم وجود دارد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم شما برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور سراسری شرکت کنید؛ اما برای قبولی در تربیت‌معلم بدون کنکور به سوابق تحصیلی خوب نیاز دارید تا در دانشگاه‌های آزاد مشغول به تحصیل شوید. داوطلبانی که از استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان اقدام می‌کنند از همان بدو ورود به این دانشگاه حقوق دریافت می‌کنند. در حالی که قبول‌شدگان تربیت‌معلم بدون کنکور از چنین مزایایی برخوردار نیستند.

برای دانلود کتاب انقلاب اسلامی ایران مصطفی ملکوتیان کلیک نمایید.

تفاوت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم بدون کنکور

یکی دیگر از تفاوت‌های میان قبول‌شدگان دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه تربیت‌معلم بدون کنکور این است که گروه اول بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تعهد خدمت دارند و باید در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار شوند. در واقع آن‌ها استخدام رسمی این وزارت خواهند شد. در حالی که داوطلبان گروه دوم تعهد خدمات ندارند و آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی باید به دنبال شغل بروند.

کسانی که فارغ‌التحصیلی تربیت‌معلم بدون کنکور هستند می‌توانند در شغل‌های آزاد مشغول به کار شوند یا این که با ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش پرورش در آن قبول شوند. همان گونه که می‌دانید در حال حاضر آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی در کشور است. به طوری که سالانه با ظرفیت بالایی در کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان زیادی به این وزارت در این آزمون شرکت می‌کنند.

 

قبولی در دانشگاه فرهنگیان با مدرک لیسانس

افرادی که دوست دارند با مدرک کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان قبول شوند می‌توانند در صورت داشتن شرایط قبولی در آن مشغول به تحصیل شوند. در واقع برای ورود و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان شما حداقل باید مدرک دیپلم را داشته باشید. حال اگر در دانشگاه دیگری تحصیل کرده و مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشید در صورتی که شرایط سنتی آن را دارا باشید می‌توانید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید. در واقع استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان تنها برای دارندگان مدرک دیپلم نیست و شما با هر مدرکی می‌توانید در این دانشگاه قبول شوید.

هم‌اکنون حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال کامل است؛ بنابراین اگر شما هنوز به ۲۴ سال کامل نرسیده باشید می‌توانید به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آن قبول شوید. در حالی که شما برای قبولی در تربیت‌معلم بدون کنکور نیاز به شرایط سنی ندارید.

جهت دانلود کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام روی لینک کلیک کنید.

سوالات متداول

استخدام آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؟

شما از طریق دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه‌های دیگر می‌توانید در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوید. از طریق دانشگاه شهید رجایی به صورت مستقیم و از طریق دانشگاه‌های دیگر با قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌توانید در این وزارت استخدام شوید.

 

امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور وجود دارد؟

کلیه علاقه‌مندان به دانشگاه فرهنگیان تنها از طریق کنکور سراسری می‌توانند در این دانشگاه قبول شوند.

 

آیا دانشجویان تربیت‌معلم بدون کنکور تعهد خدمت دارند؟

این دسته از داوطلبان هیچ گونه تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش ندارند و آن‌ها برای استخدام در این وزارت باید در آزمون استخدامی قبول شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب