بازدید: 845 بازدید
شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی

آموزش و پرورش برای انجام کارهای خدماتی خود در مدرسه از میان داوطلبان واجد شرایط نیرو استخدام می‌کند. افرادی که قصد دارند به عنوان نیروی خدماتی در وزارت آموزش پرورش استخدام شوند باید از شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی اطلاع داشته باشند. با توجه به این که استخدام این گونه افراد در سال‌های اخیر با آزمون انجام می‌شود؛ بنابراین اطلاع از شرایط نام نویسی و استخدام برای آن‌ها بسیار ضروری است.

 

محصول پیشنهادی

دانلود جزوه تنظیم شرایط محیطی

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

استخدام نیروی خدماتی در وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش برای انجام کارهای خدماتی مانند نظافت مدرسه نیاز به افراد کاردان دارد. کسانی که قصد دارند به صورت رسمی در این بخش استخدام شوند باید در آزمون استخدام آموزش و پرورش خدماتی شرکت کنند. این آزمون هر ساله مطابق با نیاز این سازمان برگزار می‌شود. داوطلبان باید در این آزمون کتبی شرکت کرده و با کسب نمره قبولی به مصاحبه حضوری دعوت شوند. کسانی که قصد دارند در آزمون آموزش و پرورش خدماتی شرکت کنند باید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

جهت دانلود جزوه اندیشه اسلامی 2 روی لینک کلیک کنید.

استخدام نیروی خدماتی در وزارت آموزش و پرورش

 

دفترچه استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش

شما برای این که بتوانید از شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی مطلع شوید باید دفترچه راهنمای آن را دانلود نمایید. در این دفترچه تمام اطلاعات لازم از ثبت‌نام تا استخدام رسمی در وزارت آموزش و پرورش عنوان شده است. لذا شما دقیق‌ترین و بروزترین اطلاعات و شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی را می‌توانید از آن مطالعه کنید.

بر همین اساس لازم است همه داوطلبان قبل از ثبت‌نام در این آزمون دفترچه راهنمای استخدام آموزش و پرورش خدماتی را دانلود و مطالعه کنند. در حال حاضر دفترچه آن برای سال جاری منتشر نشده است؛ اما طبق اطلاعات دفترچه سال‌های گذشته در آن بخش‌های زیر وجود داشته است.

  • مقدمه
  • شرایط عمومی و اختصاصی
  • زمان استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش
  • مراحل و نحوه انجام ثبت‌نام
  • رشته‌های مورد تقاضا

برای دانلود جزوه آیین زندگی اخلاق کاربردی روی لینک کلیک کنید.

شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی کدام است؟

شرکت در آزمون استخدام خدماتی وزارت آموزش و پرورش نیاز به شرایطی دارد. همه داوطلبان قبل از ثبت‌نام در مورد آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کرده و در صورت واجد شرایط بودن بتوانند در آن ثبت‌نام کنند. معمولا شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی به شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می‌شوند که شما باید برای شرکت در آزمون این شرایط را دارا باشید.

 

شرایط عمومی استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام و التزام عملی به ولایت فقیه
  • دارای سلامت جسمی و روانی جهت انجام وظایف محوله
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها
  • نداشتن سوء سابقه کیفری و جزایی
  • نداشتن سابقه محرومیت از مشاغل دولتی
  • داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان

 

شرایط اختصاصی استخدام نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش​

  • شرایط سنی (حداقل و حداکثر سن مجاز در زمان ثبت‌نام مشخص می‌شود.)
  • داشتن مدرک تحصیلی در مقطع و رشته مورد تقاضا
  • داشتن حداقل معدل لازم
  • بومی بودن
  • جنسیت

شرایط اختصاصی استخدام نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش​

شما برای این که بتوانید در این آزمون شرکت کنید باید تمام این شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشید. بعد از آن که مجاز به ثبت‌نام شدید این اطلاعات را به هنگام ثبت‌نام در آزمون به دقت وارد نمایید تا در مراحل بعدی آزمون به مشکل برخورد نکنید. به یاد داشته باشید که انجام هر گونه اشتباه عمدی و سهوی، روی نتیجه آزمون موثر و عواقب آن بر عهده داوطلب است.

برای دانلود جزوه دانش خانواده و جمعیت روی لینک سبز کلیک کنید.

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب آن یک چیز گری کلر

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

مدارک لازم برای ثبت‌نام در آزمون استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش

به هنگام ثبت‌نام در آزمون استخدام خدماتی آموزش پرورش شما باید اطلاعات و مدارکی را در سایت سنجش بارگذاری نمایید. با توجه به این که فرایند ثبت‌نام به صورت اینترنتی است. برای همین شما باید آن‌ها را قبل از شروع فرایند، تدوین نمایید. بعد از بررسی شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی در صورت واجد بودن این مدارک را باید جمع‌آوری کنید.

  • اطلاعات هویتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی
  • عکس پرسنلی داوطلب
  • اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی
  • آدرس محل سکونت و شماره تماس
  • اطلاعات مربوط به سهمیه

تمام این مدارک ثبت‌نام استخدام خدماتی آموزش و پرورش کامل و دقیق باشند تا شما بعد از شرکت در آزمون و در صورتی که موفق شدید نمره قبولی را کسب کنید به مشکل برخورد نکنید. عکسی پرسنلی داوطلب باید با زمینه سفید و در سایز و اندازه خواسته شده باشد؛ در غیر این صورت به هنگام بارگذاری در سایت به مشکل برخورد می‌کند.

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب بعد استیون کینگ

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

لیست رشته‌های مورد نیاز برای استخدام در نیروی خدماتی آموزش و پرورش

شما برای این که بتوانید در آزمون استخدام خدماتی آموزش پرورش ثبت‌نام کنید باید مدرک دانشگاهی آن را داشته باشید که معمولا در دفترچه استخدام آموزش و پرورش خدماتی عنوان شده است. لیست رشته‌های مورد نیاز استخدام در نیروی خدماتی وزارت آموزش پرورش هر ساله متفاوت است و شما باید مطالب مختلفی را هر ساله برای شرکت در این آزمون مطالعه کنید.

 

مصاحبه حضوری در استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش

همان طور که در ابتدای عنوان کردیم شما بعد از آن که در آزمون کتبی قبول شدید باید در مصاحبه حضوری نیز شرکت نمایید تا بتوانید به عنوان استخدامی رسمی نیروی خدماتی وزارت آموزش پرورش فعالیت کنید. در نیروی خدماتی علاوه بر دانستنی‌های علمی نیاز به صلاحیت‌های علمی نیز وجود دارد. به همین دلیل داوطلبان باید تمام شرایط عمومی نیروی خدماتی وزارت آموزش و پرورش را دارا باشند. آن‌ها در این خصوص باید به صورت حضوری به سوالاتی جواب دهند. 

برای دانلود جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی روی لینک کلیک کنید.

در این مصاحبه افرادی که بیشترین نمره را در آزمون کتبی کسب کنند، چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می‌شوند. در مصاحبه از داوطلبان سوالاتی در حیطه احکام، سیاست، مسائل روز، معرفی خود و ویژگی‌های شخصی و غیره پرسیده می‌شوند و آن‌ها باید به آن‌ها جواب دهند. بعد از آن افرادی که بیشترین نمره را کسب کردند به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی معرفی می‌شوند.

مصاحبه حضوری در استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش

 

سوالات متداول

آیا شرایط استخدام آموزش و پرورش خدماتی برای همه داوطلبان یکسان است؟

شرایط عمومی استخدام نیروی خدماتی آموزش پرورش برای همه یکسان است؛ اما شرایط اختصاصی تنها برای داوطلبان مشاغل خاص وجود دارد.

 

آیا داوطلبان در استخدام نیروی خدماتی آموزش پرورش معاینه پزشکی می‌شوند؟

این افراد برای این که بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و توانایی‌های جسمی را داشته باشند باید مورد معاینه پزشکی قرار بگیرند.

 

زمان ثبت‌نام در آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش 1402 کی است؟

در حال حاضر اعلامیه‌ای در رابطه با استخدامی نیروی خدماتی وزارت آموزش و پرورش 1402 منتشر نشده است.

4/5 - (3 امتیاز)

ادامه مطلب