بازدید: 373 بازدید
زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش

هر ساله سازمان آموزش و پرورش کشور با همکاری سازمان سنجش اقدام به استخدام نیروی جدید در وزارت آموزش و پرورش کشور می‌کند. در این آزمون کلیه داوطلبان واجد شرایط عمومی و اختصاصی می‌توانند ثبت‌نام کنند. شما برای ثبت‌نام در این آزمون باید از تاریخ دقیق زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش اطلاع داشته باشید؛ در غیر این صورت نمی‌توانید در این آزمون شرکت نمایید.

 

زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش 1402

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم اگر شما جزو داوطلبان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور هستید باید در زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش در آن نام‌نویسی کنید. معمولا زمان ثبت‌نام در آزمون توسط سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می‌شود که شما باید با ورود به این سامانه در آن مراحل ثبت‌نام خود را طی کنید؛ اما قبل از ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش حتما دفترچه راهنمای آن را دانلود و به دقت مطالعه نمایید.

در حال حاضر زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش 1402 برای تمامی بخش‌های آموزش ابتدایی، معلولین و استثنایی به همراه دبیری تمام شده است و شما باید منتظر زمان برگزاری آن برای سال آینده باشید.

برای مشاهده و  دانلود جزوه آیین زندگی اخلاق کاربردی روی لینک کلیک کنید.

خوب است بدانید که در سال جاری ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش جدا از ثبت‌نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است و در آن داوطلبان از 10 تا 22 اسفندماه 1401 فرصت داشتند، در آزمون آموزگاری نام‌نویسی کنند. زمان ثبت‌نام آزمون استخدام مربی امور آموزش معلولین آموزش و پرورش استثنایی 1402 از ۱۷ تا ۳۱ شهریور ماه بوده است.

زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش

 

روش‌های جدید استخدام در آموزش و پرورش ۱۴۰۲ 

پیش از این ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش همزمان با استخدامی فراگیر کشور انجام می‌شد که در آن تعداد داوطلبان ثبت‌نام زیاد بودند. به همین دلیل سازمان سنجش در اواسط بهمن ماه 1401 اعلامیه‌ای را منتشر کرد که در آن شیوه جذب معلمان و دبیران را از هم متمایز کرد.

 

جذب دو مرحله‌ای دانشجو معلمان

در این اعلامیه منتشر شده است که دانشجو معلمان طی دو مرحله مجزا جذب می‌شوند. این دو مرحله شامل دو گروه دسته اول (دبیری متوسطه اول و دوم) و دسته دوم (معلمان ابتدایی) هستند. در این فرایند گروه اول در مهر ماه و گروه دوم در نیمسال دوم یعنی بهمن ماه وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. در این روش از استخدامی، ۳۰ درصد از کل نمره داوطلب به مصاحبه عمومی و عملی او اختصاص خواهد یافت و دانشجویان در طول ترم تحصیلی گزینش می‌شود.

 

جذب استعدادهای درخشان دانشجویی و دانش آموزی

یکی از روش‌های پذیرش دانشجو معلم این است که در آن نخبگان دانش آموزی به وسیله دانشگاه فرهنگیان با همکاری بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب خواهند شد.

جهت دانلود جزوه دانش خانواده و جمعیت روی لینک کلیک کنید.

 

جذب از طریق مقطع کارشناسی ارشد

 یکی از روش‌هایی که شما در آن می‌توانید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید این است که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایید. در این آزمون شما باید نمره حدنصاب را کسب کرده و در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش ادامه تحصیل دهید تا در این وزارت استخدام شوید.

 

جذب داوطلبان دارای دو مدرک یا بورسیه معلمی‌ سال آخر

دانشجویانی که قرار است به صورت مشترک در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور قبول شوند باید دروس تخصصی دو سال اول را در دانشگاه اصلی طی کنند تا دو سال آخر را به دانشگاه فرهنگیان منتقل شوند. این قانون برای دانشجویانی سال چهارم نیز صدق می‌کند که رتبه و معدل آن‌ها حداقل 17 در رشته‌های انسانی و زبان، 14 در علوم پایه، فنی مهندسی و هنر باشند. حال اگر دانشجویی از این طریق بتواند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کند باید پودمان های معلمی را در آن دانشگاه نیز طی نماید.

روش‌های جدید استخدام در آموزش و پرورش

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب آن یک چیز گری کلر

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

شرایط ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

با توجه به این که در حال حاضر فرایند استخدام آموزش و پرورش به چند شاخه تبدیل شده است و شما از روش‌های مختلفی می‌توانید در این وزارت مشغول به کار شوید. به همین دلیل شرایط ثبت‌نام آن‌ها متفاوت خواهد بود که در زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش در دفترچه راهنمای آن ذکر خواهد شد. حال در این بخش به عنوان مثال به شرایط عمومی استخدامی دبیری و هنرآموز آموزش و پرورش اشاره می‌کنیم.

  • داوطلب باید تابعیت ایرانی را داشته باشد.
  • به دین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی معتقد باشد.
  • به قانون جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد.
  • داوطلبان مرد باید دوره خدمت خود را گذرانده باشند با این که معافیت تحصیلی خود را دریافت کرده باشند.
  • داوطلبان باید سلامت جسمانی داشته باشند و به مواد مخدر، دخانیات اعتیاد نداشته باشند.
  • داوطلبان سابقه محکومیت جزایی موثر نداشته باشند.
  • ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی را نداشته باشند.
  • داوطلبان نباید جزو نیروهای خرید خدمت دستگاه‌های اجرایی و یا بازنشسته باشند.
  • کلیه داوطلبان نام‌نویسی باید در زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ ساله تمام را داشته باشند.

برای دانلود جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی روی لینک رنگی کلیک نمایید.

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب بعد استیون کینگ

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون دبیری 1402

اگر شما جزو یکی از داوطلبان ثبت‌نام در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز آموزش‌وپرورش هستید باید برای نام‌نویسی در این آزمون در زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مدارکی را به همراه خود ارائه دهید. این مدارک باید از قبل آماده شده باشند تا شما در مهلت زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش بتوانید از آن‌ها استفاده نمایید و فرایند ثبت‌نامی خود را تکمیل کنید.

  • شناسنامه، کارت ملی، اطلاعات تماس، وضعیت تاهل و محل زندگی
  • مدرک تحصیلی، کد رشته‌های شغلی متقاضی
  • مدارک مربوط به سهمیه و امتیازات

مدارک ذکر شده تنها بخشی از مدارک مورد نیاز به هنگام ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش هستند که شما باید آن‌ها را به همراه خود داشته باشید. به طوری که عدم وجود هر کدام از آن‌ها به منزله تکمیل نشدن فرایند ثبت‌نامی شما خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون دبیری

 

سوالات متداول

زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش و پرورش کی است؟

زمان ثبت‌نام استخدامی آموزش‌وپرورش هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود که در حال حاضر برای سال 1402 تمام شده است و شما باید منتظر اعلامیه این سازمان برای سال آینده باشید.

 

مراحل ثبت‌نام در آزمون استخدامی چگونه است؟

شما برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش باید به سایت سنجش مراجعه کنید که مراحل ثبت‌نام آن به صورت تصویری در دفترچه راهنمای آن ثبت شده است.

 

لیست رشته‌های متقاضی در ثبت‌نام آزمون استخدامی دبیری کدام هستند؟

لیست این رشته‌ها هر ساله با توجه به نیاز وزارت آموزش‌وپرورش فرق می‌کند که شما برای کسب اطلاعات دقیق در مورد آن‌ها دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی دبیری را مشاهده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب