بازدید: 1618 بازدید
استخدامی طلاب در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش طی همکاری با معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه و جامعه الزهرا هر ساله از میان داوطلبان تحصیل کرده در حوزه علمیه معلم و مبلغ دینی استخدام می‌کند. داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش می توانند از دو روش با آزمون و بدون آزمون در این وزارت مشغول به کار شوند. با توجه به این که شرایط هر کدام از آن ها در استخدامی طلاب در آموزش و پرورش متفاوت است. به همین دلیل آشنایی در مورد آن ها برای داوطلبان الزامی است.

 

نحوه استخدام طلاب در وزارت آموزش و پرورش

طلابی که دارای تحصیلات حوزوی هستند در صورتی که قصد استخدام در وزارت آموزش و پرورش را دارند می توانند از دو روش مختلف در این سازمان استخدام شوند. آن ها برای استخدام در این سازمان می توانند دفترچه آزمون آن را در سایت سنجش دانلود و مطالعه کنند. حال در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند به عنوان معلم یا دبیر در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش مانند سایر افراد با پرداخت هزینه آزمون در آن شرکت کرده و در صورت قبولی در مصاحبه کنند.

در روش دوم که بدون آزمون است و شما تنها با شرکت در مصاحبه حضوری می توانید در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوید. نام این روش طرح امین است. در این طرح قرار است شما به عنوان مبلغ دینی در مدارس استخدام شده و در آن ها باید به سوالات و شبهات دینی دانش آموزان خود پاسخ دهید. برای ثبت‌نام در این روش باید شرایط اولیه‌ای داشته باشید تا در زمان تعیین شده با ورود به سایت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه در آن مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

جهت دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط ثبت‌نام استخدامی طلاب در آموزش و پرورش 1402

همان طور که بیان کردیم داوطلبانی که قصد دارند در استخدامی با آزمون آموزش و پرورش شرکت کنند باید دفترچه آن را در زمان انتشار از سایت سنجش دانلود کرده و مطالعه کنند. در این دفترچه شرایط ثبت‌نامی همه داوطلبان به صورت یکسان بیان شده است. حال آن دسته از داوطلبانی که در طرح امین بدون شرکت در آزمون قصد دارند به استخدامی آموزش و پرورش در آیند باید شرایطی داشته باشند. شرایط آن‌ها به شکل زیر است.

  • متقاضی باید حداقل سن 22 سال کامل داشته باشد.
  • حداکثر سن متقاضی ثبت‌نام در طرح امین آموزش و پرورش باید 42 باشد. حال داوطلبانی که اگر بالای 42 سال سن داشته باشند ولی توانایی آموزش دادن به دانش آموزان را دارند می توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.
  • داوطلبان مرد تحصیل کرده در مدارس علمیه باید سطح یک حوزوی را به پایان رسانده باشند و طلاب مرد باید حداقل 130 واحد را گذرانده باشند.

 

شرایط ثبت‌نام استخدامی طلاب در آموزش و پرورش

 

  • خواهران مبلغ و طلاب باید سطح دو حوزه علمیه خواهران یا جامعه الزهرا را به تمام رسانده باشند.
  • یکی از شرایط ثبت‌نام استخدامی طلاب در آموزش و پرورش این است که داوطلبان باید در مصاحبه تخصصی مدارس (احکام به احکام، پاسخ به پرسش‌ها و شبهات دانش‌آموزی، مشاوره، کلاس داری و …) موفق شوند.
  • دوره کارورزی و آموزش تبلیغ را با موفقیت پشت سر بگذارند.
  • طلاب داوطلب در ثبت‌نام استخدامی طلاب در آموزش و پرورش باید حداقل 60 ساعت را در یک ماه فعالیت کنند.

برای مشاهده و دانلود کتاب اندیشه اسلامی 2 روی لینک کلیک نمایید.

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب آن یک چیز گری کلر

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

رشته‌های مجاز به ثبت‌نام در استخدامی طلاب در آموزش و پرورش

تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها در فرایند ثبت‌نامی خود لیست رشته‌هایی که از آن داوطلبان فارغ‌التحصیل قبول می کنند را در دفترچه خود ارائه می دهند. به طوری که شما باید یکی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف آن‌ها باشید تا در آن ثبت‌نام کنید. داوطلبان باید به صورت کلی در یکی از رشته‌های دینی، معارف یا سایر رشته‌هایی که در حوزه تدریس می شوند، فارغ‌التحصیل شده باشند.

داوطلبان خانم که قصد ثبت‌نام در استخدامی طلاب در آموزش و پرورش امین را دارند باید مدارک تحصیلی حوزوی داشته باشند. این مدرک تحصیلی آن ها ترجیحا از حوزه علمیه خواهران یا حوزه علمیه جامعه الزهرا دریافت شده باشد. برادران طلاب باید حداقل مدرک سطح 2 را در حوزه کسب کرده باشند و در یکی از رشته‌های حوزه علمیه برداران فارغ‌التحصیل شده باشند.

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب بعد استیون کینگ

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

مدارک لازم برای ثبت‌نام استخدامی طلاب در آموزش و پرورش

شما برای ثبت‌نام در استخدامی طلاب در آموزش و پرورش باید مدارکی را در طرح امین ارائه دهید. در صورتی که شما تمام مدارک را به صورت کامل ارائه ندهید نمی‌توانید در این طرح ثبت‌نام نمایید. با توجه به این که در حال حاضر اطلاعیه ثبت‌نام طرح امین استخدامی طلاب در آموزش و پرورش 1402 منتشر نشده است؛ اما با توجه به مطالبی که برای سال گذشته ذکر شده است آن را برای شما عنوان می‌کنیم.

  • مدارک مربوط به اطلاعات فردی
  • اطلاعات مربوط به تاریخ و محل تولد
  • آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی و حوزوی
  • کد طلبگی
  • اطلاعات محل سکونت
  • زمینه‌های فعالیت داوطلب در تبلیغ دانش‌آموزی

برای دانلود جزوه آیین زندگی اخلاق کاربردی روی لینک رنگی کلیک نمایید.

نحوه ثبت‌نام در استخدامی طلاب در آموزش و پرورش

شما برای ثبت‌نام در روش با آزمون استخدامی طلبه‌ها در وزارت آموزش و پرورش باید به سایت سنجش مراجعه کنید و در آن جا طبق دستورات آن نام‌نویسی خود را انجام دهید؛ اما برای ثبت‌نام در استخدامی طلبه‌ها در آموزش و پرورش طرح امین باید فرم ثبت‌نام خود را در زمان انتشار اطلاعیه آن در سایت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه هر استان تکمیل نمایید.

دقت کنید که زمان ثبت‌نام در طرح امین هر کدام از استان‌ها به صورت جداگانه منتشر می شود‌ و شما در آن باید دائم به سایت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان خود مراجعه کنید. به طوری که پس از کسب رتبه قبولی در مصاحبه آن می توانید به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آیید.

 

"نحوه

جهت دانلود جزوه دانش خانواده و جمعیت و اطلاع از آخرین تغییرات آن روی لینک کلیک کنید.

سوالات متداول

طلاب به چند روش می توانند در آموزش و پرورش استخدام شوند؟

شما به عنوان یک طلاب می توانید با آزمون و بدون آزمون در آموزش پرورش استخدام شوید. در روش با آزمون باید مانند تمام داوطلبان دیگر در استخدامی‌های آموزش پرورش ثبت‌نام کرده و شرکت کنید. ولی در روش بدون آزمون تنها با مصاحبه حضوری شما استخدام خواهید شد که باید برای تکمیل کردن فرم آن به سایت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان خود مراجعه کنید.

 

هزینه ثبت‌نام در استخدامی طلاب در آموزش و پرورش 1402 چقدر است؟

با توجه به این که هنوز برای سال جاری اطلاعیه‌‌ای در مورد استخدامی طلبه‌ها در آموزش و پرورش از طریق سایت سنجش یا سایت معاونت تبلیغی منتشر نشده است. لذا در مورد هزینه ثبت‌نام آن اطلاعاتی را نمی‌توان بیان کرد.

 

چه کسانی می توانند در طرح امین وزارت آموزش پرورش ثبت‌نام کنند؟

کلیه کسانی که 130 واحد درسی را در دانشگاه‌های حوزه علمیه یا سطح یک حوزوی را در مدارس حوزه علمیه با حداقل سن 22 و حداکثر سن 47 گذرانده باشند می توانند ثبت‌نام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب