بازدید: 474 بازدید
شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش

دانشگاه صنعتی شریف کیش به عنوان یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی و شهریه پرداز کشور است که از میان داوطلبان تحصیل در این دانشگاه از سراسر جهان دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه ضمن این که دانشجویان خود را با شرکت در آزمون سراسری پذیرش می‌کند. در برخی از رشته‌ها نیز بدون آزمون و تنها با سوابق تحصیلی از میان داوطلبان، دانشجو قبول می‌کند. داوطلبانی که قصد دارند در رشته‌های دانشگاه شریف کیش قبول شوند باید با شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش آشنایی داشته باشند و بدانند که این دانشگاه‌ در چه رشته‌هایی بدون آزمون و با آزمون دانشجو می‌پذیرد.

 

ثبت‌نام در دانشگاه صنعتی شریف کیش

شما در دانشگاه صنعتی شریف کیش می توانید به دو روش با کنکور و بدون کنکور نام نویسی کنید. برای ثبت‌نام در روش کنکور باید در این آزمون سراسری شرکت کرده و از طریق سازمان سنجش برای ثبت‌نام در رشته‌های صنعتی شریف پردیس کیش اقدام نمایید. برای ثبت‌نام در روش بدون آزمون نیز باید منتظر اعلام فراخوان این دانشگاه باشید که برای این کار می توانید وارد سایت سنجش یا خود سایت صنعتی شریف کیش به آدرس kish.ac.ir شوید.

جهت معرفی پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف (کیش) روی لینک کلیک کنید.

به طوری که در آن لازم است دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه شریف کیش را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن در آن نام نویسی کنید. برای ثبت‌نام در این دانشگاه باید کارت اعتباری آن را خریداری کرده و مراحل ثبت‌نام را به صورت آنلاین در این سامانه طی کنید. دقت کنید این هزینه قابل استرداد نیست و معمولا برای بررسی اسناد و مدارک شما دریافت می شود. بعد از آن که ثبت‌نام خود را در سایت kish.ac.ir  انجام دادید باید منتظر اعلام نتایج آن در سایت رسمی دانشگاه شریف به آدرس kish.sharif.edu باشید.

ثبت‌نام در دانشگاه صنعتی شریف کیش

 

مراحل ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش

شما برای ثبت‌نام در دانشگاه صنعتی شریف کیش باید به صورت آنلاین به سامانه سنجش مراجعه کنید و در آن جا با انجام چند مرحله ساده اقدام به نام نویسی کنید.

  • وارد سایت سنجش به آدرس اینترنتی https://sanjesh.org شوید و از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب نمایید.
  • حالا روی لینک «ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» کلیک کنید.
  • برای ثبت‌نام در دانشگاه صنعتی شریف کیش باید کارت اعتباری آن را خریداری نمایید. برای این کار گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب کنید.
  • بعد از خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه آن مجددا وارد صفحه اصلی شوید و در آن جا روی گزینه «ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» کلیک کنید.
  • حالا باید سریال کارت اعتباری خود را درج کرده و در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود عکس خود را با تصویر زمینه سفید در سایت بارگذاری کنید.
  • بقیه مراحل ثبت‌نام را طبق دستورات سایت به پیش رفته و در آن جا انتخاب رشته نمایید.
  • بعد از انجام مراحل بالا شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی را دریافت کرده و آن را برای مشاهده نتایج نهایی در نزد خود نگهداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام دانشگاه صنعتی شریف بدون کنکور کلیک کنید.

شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش بدون آزمون

شما برای ثبت‌نام در رشته‌های مختلف پردیس بین‌المللی کیش باید با شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش آشنایی داشته باشید و آن را رعایت کنید که این دانشگاه آن‌ها را در قالب یک متن برای داوطلبان ارائه کرده است. لذا شما قبل از ثبت‌نام کلیه این شرایط را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن در این دانشگاه ثبت‌نام نمایید.

 

شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش بدون آزمون
به دین اسلام یا یکی از دین‌های شناخته شده و مورد قبول جمهوری اسلامی ایران معتقد باشد.
عدم سو پیشینه کیفری داشته باشد.
در هیچ یک از گروه‌های ضد جمهوری اسلامی یا گروه‌های غیرقانونی سابقه عضویت نداشته باشد.
دارای مدرک دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم و یا مدرک فوق‌دیپلم باشد.
وضعیت نظام وظیفه آقایان مشخص شده باشد. به طوری که اگر کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشند آن را ارائه دهند.
دانشجو باید توانایی پرداخت هزینه هر ترم را با توجه به هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف پردیس کیش داشته باشد.
پذیرش در دانشگاه صنعتی شریف کیش به صورت متمرکز است و بدون انجام مصاحبه صورت می‌گیرد.
داوطلب باید بداند که محل تشکیل کلاس‌های او توسط دانشگاه مشخص می شود.
داوطلب برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد، باید تحصیلات کارشناسی خود را تا شهریور ماه تمام کند و مدرک فارغ‌التحصیلی خود را دریافت نماید.
داوطلب باید برای ثبت‌نام نهایی در دانشگاه بین‌المللی شریف کیش باید در ارزیابی تخصصی موفق گردد.
مدارک تحصیلی داوطلبان خارج از کشور معادل‌سازی شده و بعد از آن بررسی خواهد شد.
در صورت ملزم دانشجو طبق تشخیص دانشگاه باید دروس جبرانی ریاضی و فیزیک را برای دیپلم‌های رشته علوم تجربی و برخی از دیپلم‌های ریاضی فیزیک بگذراند.
برای فارغ‌التحصیلی در دانشگاه صنعتی شریف پردیس کیش باید سقف واحدهای دانشجو طبق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه صنعتی شریف تعیین گردد.
حداکثر سنوات تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی 4 سال یا 8 نیمسال تحصیلی است که در صورت نیاز می تواند آن را تا 4 نیمسال افزایش دهد.
 اگر معدل تحصیلی دانشجو کمتر از 10 شود یا در سه الی چهار نیمسال تحصیلی معدل کمتر از 12 بگیرد، در این صورت از دانشگاه اخراج شده و از تحصیل محروم می شود.

 

شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش بدون آزمون

 

مدارک زبان  قابل قبول در ثبت‌نام دانشگاه شریف کیش بدون آزمون

شما به غیر از موارد بالا باید در آزمون‌های رسمی زبان این دانشگاه نیز نمره قبولی را دریافت کنید؛ زیرا این دانشگاه یک دانشگاه بین‌المللی است و همه دانشجویان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. نمرات قبولی در آزمون‌های زبان خارجه پردیس کیش به شکل زیر است:

برای لیست رشته های دانشگاه صنعتی شریف کلیک کنید.

 

مدارک زبان  قابل قبول در ثبت‌نام دانشگاه شریف کیش بدون آزمون
TOEFL مدرک TOEFL مدرکTOEFL مدرکTOLIMO مدرکMSRT مدرکIELTS مدرک
IBT مدرکPBT مدرکCBT مدرک
69 حداقل نمره 525 حداقل نمره 195 حداقل نمره 510 حداقل نمره50 حداقل نمره5 / 5 حداقل نمره

حال اگر شما به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه صنعتی شریف پردیس کیش نمرات بالا را نداشته باشید می توانید بدون مشکل در این دانشگاه ثبت‌نام کرده ولی در ترم اول باید 12 واحد پیش‌نیاز زبان انگلیسی را دریافت کرده و نمره حدنصاب را در آزمون زبان انگلیسی کسب کنید تا بتوانید بقیه واحدهای درسی را بگیرید.

 

مدارک لازم برای ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش

یکی از شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش این است که شما در آن باید مدارک لازم را ارائه دهید. شما باید این مدارک را اسکن کرده و در سامانه ثبت‌نام آن بارگذاری نمایید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مدارک لازم برای ثبت‌نام صنعتی شریف کیش بدون آزمون اشاره می‌کنیم.

مدارک لازم برای ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش
اصل شناسنامه و کارت ملی
ریزنمرات سه سال متوسطه داوطلب به همراه ریزنمرات یک ساله پیش‌دانشگاهی
عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید و تمام رخ

امتیاز محصول

ادامه مطلب