بازدید: 384 بازدید
پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف

پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف (کیش) در سال 1383 با همکاری دانشگاه کیش (وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش) در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدای این همکاری و با امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه شریف، مدیریت دانشگاه کیش طی یک دوره انتقالی 4 ساله و در پایان به دانشگاه شریف واگذار شد.

تاریخچه پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف

پردیس بین الملل دانشگاه  شریف در سال 1383 با همکاری دانشگاه کیش (وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش) در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدای این همکاری و با امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه صنعتی شریف، مدیریت دانشگاه کیش طی یک دوره انتقالی 4 ساله و در پایان به دانشگاه صنعتی شریف واگذار شد.

در این دوره در سال 1388 دانشگاه کیش به طور رسمی به دانشگاه شریف منتقل شد و عنوان پردیس بین المللی به آن اعطا شد. این واحد دانشگاهی در حال حاضر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های فنی و مهندسی دانشجو می پذیرد.

به این ترتیب جزیره کیش از سال 1383 نه تنها از مرحله ترویج و توسعه فعالیت های معمول دانشگاهی فراتر رفته، بلکه به عنوان پایگاهی برای تأسیس واحدهای بین المللی دانشگاه های معتبر داخلی و محلی برای ایجاد دوره های مشترک با افراد مشهور خارجی شناخته شده است.

دانشگاه ها. به این ترتیب پردیس بین المللی کیش دانشگاه شریف به عنوان بهترین مجتمع آموزشی جزیره با هدف ایجاد شهر دانشگاهی فعالیت خود را به حدی توسعه داده است که امروزه بیش از 30 دانشجوی خارجی از کشورهایی مانند از آنجایی که کانادا، اتریش، امارات، پاکستان، عراق، هند، بحرین، کویت، بنگلادش و کشورهای آفریقایی در تمامی سطوح در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

همچنین پردیس بین الملل دانشگاه شریف بر اساس مجوزهای رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، دوره های زبان انگلیسی را در مقطع کارشناسی از سال 1383 و در مقطع کارشناسی ارشد از نیمه دوم سال 1384 جاری برگزار می کند.

در حال حاضر این پردیس دارای مدرک لیسانس در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد، مهندسی عمران، مهندسی هوانوردی و مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مواد، مکاترونیک، کامپیوتر و مهندسی هوافضا می باشد.

همچنین در مقطع دکتری تخصصی در رشته های مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی دریا، مهندسی هوافضا و مهندسی صنایع از طریق آزمون سوابق تحصیلی و کنکور سراسری دانشجو می پذیرد.

پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف

رشته های تحصیلی پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف

پردیس بین الملل دانشگاه شریف در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو میپذیرد.

در زیر لیست رشته های مقططع کارشناسی برای شما آورده شده است:

مهندسی کامپیوتر

مهندسی عمران

مهندسی مکانیک

مهندسی هوافصا

مهندسی صنایع

مهندسی مواد و خوردگی

پذیرش پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف

پردیس بین الملل دانشگاه شریف پذیرای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی خوب است. این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 15 ملیت مختلف در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

تاکید می شود که پذیرش دانشگاه رقابتی است، اما هر درخواست، صرف نظر از ملیت متقاضی، بر اساس سوابق تحصیلی و شایستگی های خاص در نظر گرفته می شود. بیش از 50 برنامه مختلف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در SUT برای ثبت نام وجود دارد. برای متقاضیان با سوابق تحصیلی بسیار خوب، امکان برخورداری از تخفیف تا 50 درصد در شهریه ترم اول است که بر اساس عملکرد تحصیلی، امکان تمدید آن به سایر ترم ها وجود دارد.

 دانشکده ها، گروه های آموزشی و دوره ها

پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف دارای دو دانشکده ی بزرگ که دارای گروه های آموزشی منحصر به فرد خود هستند، میباشد. در لیست پایین شما گروه های آموزشی آن ها را مشاهده خواهید کرد:

دانشکده مهندسی و علوم

  • گروه مهندسی مکانیک
  • گروه مهندسی شیمی و نفت
  • گروه مهندسی صنایع
  • گروه مهندسی عمران
  • گروه مهندسی کامپیوتر
  • گروه مهندسی و علم مواد
  • مهندسی هوافضا

دانشکده مدیریت

  • MBA مهندسی هوافضا
  • با گرایش محصول و بازار
  • کارشناسی ارشد مدیریت با تمرکز بر مدیریت پروژه
  • Online MBA گرایش عمومی، نیمه حضوری (با همکاری دانشگاه مالتی مدیای مالزی)
  • MBA گرایش فناوری اطلاعات (همکاری مشترک با دانشگاه مالتی مدیای مالزی)

نتیجه‌ گیری

پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف  با ویژگی‌ها و فرصت‌هایی که ارائه می‌دهد، یک مقصد برتر برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی است. از برنامه‌های تحصیلی گسترده گرفته تا امکانات پژوهشی عالی، این پردیس به دانشجویان امکان می‌دهد تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند و تجربه‌هایی بین المللی را دریافت کنند.

سوالات متداول

آیا پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف هزینه‌های تحصیلی بالایی دارد؟

هزینه‌های تحصیلی در پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف متفاوت بوده و به برنامه تحصیلی و وضعیت هر دانشجو بستگی دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر، به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

آیا پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف امکانات مسکن برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند؟

بله، پردیس بین الملل دانشگاه شریف برای دانشجویان خارجی و داخلی امکانات مسکن را فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند در خوابگاه‌های دانشگاه اقامت کنند.

 آیا دانشجویان پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف فرصت‌های کارآموزی دارند؟

بله، دانشجویان پردیس بین الملل کیش دانشگاه شریف می‌توانند از فرصت‌های کارآموزی در شرکت‌ها و موسسات مختلف استفاده کنند. این فرصت‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا مهارت‌های عملی خود را تقویت کنند و بازار کار را بشناسند.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب