بازدید: 476 بازدید
لیست رشته های دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف یکی از معتبرترین دانشگاه های فنی ایران است. این دانشگاه که در ابتدا در سال 1344 به عنوان دانشگاه صنعتی آریامهر تأسیس شد، از آن زمان در بین محققان مشتاق محبوبیت پیدا کرد. این دانشگاه به گرمی از داوطلبانی که در المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم و کامپیوتر موفق بوده اند استقبال می کند و به آنها فرصت ادامه تحصیل می دهد. در این مقاله قصد داریم لیست رشته های دانشگاه صنعتی شریف را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

البته شایان ذکر است که ثبت نام منحصراً محدود به مدال های طلای المپیاد نیست. متقاضیانی که در کنکور نمرات استثنایی کسب می کنند نیز شانس عضویت در این موسسه معتبر را دارند. برای داوطلبان بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری، اطلاعات جامعی در مورد دانشگاه مورد نظر و رشته انتخابی خود جمع آوری کنند. اکنون بیایید به معرفی دانشگاه صنعتی شریف که توسط تیم اختصاصی محتوای ما برای شما آورده شده است بپردازیم.

در بین داوطلبان، دانشگاه صنعتی شریف اغلب با عنوان MIT ایران شناخته می شود. این دانشگاه تعدادی از باهوش ترین ذهن های کشور را به خود جذب می کند و عنوان «نخبگان ایران» را برای آنها به ارمغان می آورد. دانشگاه شریف طیف گسترده ای از رشته های مهندسی و علوم پایه را در سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می دهد. بدون شک استانداردهای آموزشی در دانشگاه صنعتی شریف مثال زدنی است و این امر باعث می شود که داوطلبان در مسیر تحصیلی خود با هیچ مانعی مواجه نشوند.

در این مقاله تیم محتوایی ما شما را با دانشگاه صنعتی شریف بیشتر آشنا می کند. ما دانشکده‌های آن و رشته‌های تحصیلی متنوعی را که ارائه می‌کند بررسی خواهیم کرد و اطلاعات ارزشمندی را برای نامزدهای احتمالی ارائه می‌کنیم.

دانشگاه صنعتی شریف چه رشته هایی دارد؟

ردیفعنوان
1دانشکده های دانشگاه شریف
2دانشکده شیمی
3دانشکده علوم ریاضی
4دانشکده مدیریت و اقتصاد
5دانشکده مهندسی انرژی
6دانشکده مهندسی برق
7دانشکده مهندسی شیمی و نفت
8دانشکده مهندسی صنایع
9دانشکده مهندسی عمران
10دانشکده مهندسی مکانیک
11دانشکده مهندسی علوم و مواد
12دانشکده مهندسی هوا و فضا

دانشکده های دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف که در خیابان آزادی تهران واقع شده است، با افتخار میزبان طیف متنوعی از 13 دانشکده در حدود 20 رشته اصلی است. مهندسی و علوم پایه برنامه های مورد توجهی هستند که دانشجویان می توانند در این دانشکده ها دنبال کنند. قابل ذکر است که این نهادهای دانشگاهی به راحتی در خیابان آزادی جمع شده اند و محیطی نزدیک را ایجاد می کنند. در زیر لیست جامعی از دانشکده های ارائه شده توسط دانشگاه شریف را مشاهده می کنید:

  1. دانشکده شیمی
  2. دانشکده علوم ریاضی
  3. دانشکده فیزیک
  4. دانشکده مدیریت و اقتصاد
  5. دانشکده ی مهندسی انرژی
  6. دانشکده مهندسی برق
  7. دانشکده مهندسی شیمی و نفت
  8. دانشکده مهندسی صنایع
  9. دانشکده مهندسی عمران
  10. دانشکده مهندسی مکانیک
  11. دانشکده مهندسی کامپیوتر
  12. دانشکده مهندسی هوا و فضا

لیست رشته های دانشگاه صنعتی شریف

1) دانشکده شیمی

در این مقاله، کاوش خود را در مورد دانشگاه شریف با گروه شیمی آغاز می کنیم. گروه شیمی دانشگاه شریف که در سال 1346 تأسیس شد، دوره های کارشناسی ارشد را از سال 1351 ارائه می کند. این گروه شامل چهار گروه آموزشی تخصصی در شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک و شیمی معدنی است.

2) دانشکده علوم ریاضی

در معرفی دانشگاه صنعتی شریف به جلو برویم، بیایید به بخش علوم ریاضی بپردازیم. این دانشکده که در ابتدا با نام دانشکده ریاضیات شناخته می شد، در سال 1347 شروع به کار کرد. بعداً در سال 1351 نام آن به دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر تغییر یافت. اما از سال 1364 این گروه به گروه علوم ریاضی معروف شد.

دانشکده علوم ریاضی

3) دانشکده فیزیک

در میان دانشکده های محترم دانشگاه صنعتی شریف، گروه فیزیک از اهمیت بالایی برخوردار است. این دانشگاه که در سال 1345 تأسیس شد، به طور گسترده به عنوان یکی از مشهورترین بخش های دانشگاه شناخته می شود. برنامه های آموزشی این دپارتمان به گونه ای طراحی شده اند که با دپارتمان های پیشرو فیزیک در سراسر جهان هماهنگ باشد. علاوه بر این، دپارتمان فیزیک دارای هشت آزمایشگاه مجهز است.

دانشکده فیزیک

4) دانشکده مدیریت و اقتصاد

دانشگاه صنعتی شریف شامل دانشکده های مختلفی است که هر کدام رشته های تحصیلی مجزایی را به دانشجویان ارائه می دهند. گروه مدیریت و اقتصاد اولین دانشکده وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. تاریخ تاسیس آن به سال 1378 برمی گردد و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. همچنین دانشجویان این دپارتمان امکان شرکت در دوره های آموزشی تخصصی را دارند.

5) دانشکده مهندسی انرژی

دانشکده مهندسی انرژی، یکی از دانشکده های دانشگاه صنعتی شریف، فعالیت خود را در سال 1384 آغاز کرد. در این دانشکده، دانشجویان می توانند به دو حوزه اصلی تحصیلی بپردازند: مهندسی هسته ای و مهندسی سیستم های انرژی. دانشجویان دانشکده مهندسی انرژی علاوه بر رشته های تخصصی خود، دوره های آموزشی متنوعی نیز ارائه می دهند. این دانشکده فرصت هایی را برای مطالعه نیروگاه های هسته ای، انرژی و محیط زیست، مولدهای انرژی های تجدیدپذیر و غیره ارائه می دهد.

6) دانشکده مهندسی برق

دانشکده مهندسی برق که در سال 1345 تأسیس شد، دارای ممتاز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه صنعتی شریف است. این دانشگاه دارای بیش از 72 عضو هیئت علمی محترم است که آن را به یکی از دانشکده های برتر دانشگاه تبدیل کرده است. دانشکده مهندسی برق با دارا بودن 48 آزمایشگاه تخصصی، امکانات فراوانی را برای تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دانشجویانی که در این دانشکده ثبت نام می کنند می توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند.

7) دانشکده مهندسی شیمی و نفت

دانشکده مهندسی شیمی و نفت که بخشی جدایی ناپذیر از دانشگاه صنعتی شریف است، به سال 1345 بازمی گردد که به دانشکده مهندسی شیمی شهرت داشت. اما در سال ۱۳۷۹ این نام به عنوان فعلی تغییر یافت. در حال حاضر دانشکده مهندسی شیمی و نفت دارای شش آزمایشگاه آموزشی و 41 آزمایشگاه تحقیقاتی است. دانشجویان این دانشکده در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انعطاف پذیری در انتخاب رشته های تحصیلی خود دارند.

8) دانشکده مهندسی صنایع

در دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مهندسی صنایع جایگاه قابل توجهی دارد. این دانشکده که در سال 1347 به عنوان دانشکده پیشگام در این رشته تأسیس شد، طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی را در سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می دهد.

9) دانشکده مهندسی عمران

در ادامه معرفی خود به دانشگاه صنعتی شریف، اکنون توجه خود را به دانشکده مهندسی عمران معطوف می کنیم. این دانشکده با بیش از 40 سال تجربه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشکده ها در دانشگاه می باشد. آغاز به کار آن به سال 1350 برمی گردد و دوره های جامع مهندسی عمران را در سه مقطع تحصیلی به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشکده مهندسی عمران شامل گروه های آموزشی مختلفی از جمله مهندسی آب و محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی حمل و نقل و برنامه ریزی، مهندسی سازه، مهندسی سازه های هیدرولیک، مهندسی زلزله، و مهندسی و مدیریت ساخت و ساز می باشد. این دانشکده مجهز به امکانات متعددی است که طیف متنوعی از آزمایشگاه‌های آن یکی از مهم‌ترین امکانات آن است.

10) دانشکده مهندسی مکانیک

گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در سال 1344 سفر خود را آغاز کرد. دانشجویان مشتاق می توانند تلاش های آموزشی خود را در این گروه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دنبال کنند. دپارتمان مهندسی مکانیک طیف گسترده ای از منابع آموزشی و آزمایشگاه های پیشرفته را برای تسهیل یادگیری دانش آموزان ارائه می دهد.

دانشکده مهندسی مکانیک

11) دانشکده مهندسی و علوم مواد

این دپارتمان که در ابتدا به عنوان دانشکده مهندسی متالورژی در سال 1345 تأسیس شد، در سال 1380 به گروه مهندسی و علوم مواد تبدیل شد. این گروه به دانشجویانی که به دنبال تحصیل در سه مقطع تحصیلی هستند: لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، پاسخگو است. تمرکز این بخش بر ادغام اصول مهندسی و علم مواد برای تجهیز دانشجویان به دانش و مهارت های جامع است.

12) دانشکده مهندسی هوافضا

اجازه دهید گروه محترم مهندسی هوافضا را که در سال 1366 پرواز کرد را معرفی کنیم. این گروه پذیرای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. دپارتمان مهندسی هوافضا که سنگری از هوانوردی و اکتشافات فضایی است، یک برنامه درسی جامع و یک محیط پرورشی را برای دانش آموزان ارائه می دهد تا به ارتفاعات جدید صعود کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب