بازدید: 2620 بازدید
شهریه دانشگاه شریف چقدر است

‌‌‌دانشگاه شریف یکی از دانشگاه‌ها معتبر و بزرگ کشور است که هر کسی دوست دارد در این دانشگاه تحصیل کند. دانشگاه شریف یک دانشگاه روزانه است که تحصیل در آن رایگان است. با این حال در بخش پردیس خودگردان و نوبت شبانه دانشگاه شریف از دانشجویان مبلغی را به عنوان شهریه دریافت می کند. هم‌چنین دانشجویان روزانه باید در شرایطی برای هر واحد درسی خود شهریه پرداخت کنند؛ بنابراین بهتر است شما بدانید که شهریه دانشگاه شریف چقدر است و برای تحصیل در بخش‌های شبانه و پردیس خودگردان دانشگاه شریف چقدر باید هزینه کرد.

 

شهریه دانشگاه شریف چقدر است؟ + نوبت روزانه

دانشگاه‌های دولتی اولویت انتخاب تمام دانشجویان هستند؛ زیرا در این دانشگاه‌ها از تحصیل رایگان برخوردار می‌شوند و امکانات رفاهی و تحصیلی در آن ها نسبت به دانشگاه‌های دیگر بهتر است. در واقع هیچ کدام از دانشگاه‌های دولتی در دوره روزانه از دانشجویان خود شهریه دریافت نمی‌کنند و تحصیل در تمام رشته‌های علوم پزشکی، رشته‌های علوم انسانی، رشته‌های پیراپزشکی، رشته‌های ریاضی و فنی مهندسی این دانشگاه‌ها رایگان است. در واقع دانشجو بدون پرداخت شهریه می‌تواند در دانشگاه انتخاب واحد کند. دانشگاه صنعتی شریف نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های دولتی و روزانه کشور است که در بخش روزانه خود از دانشجویان قبول شده در رشته‌های مختلف شهریه دریافت نمی‌کند.

اما با این حال دانشجویان روزانه در صورتی که نمره قبولی  در یک واحد درسی را نگیرند و  برای بار دوم درس مورد نظر خود را بردارند باید شهریه آن را پرداخت کنند. در واقع طبق آیین‌نامه وزارت علوم کشور تمام دانشجویانی که در دانشگاه روزانه مشغول به تحصیل هستند و در یکی از درس‌های این دانشگاه  حذف  یا موفق به کسب نمره قبولی نشدند برای انتخاب مجدد آن در صورتی که سنوات مجاز تحصیلی دانشجو به اتمام رسیده باشد باید طبق هیئت‌امنای دانشگاه برای اخذ مجدد واحد درسی شهریه پرداخت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه صنعتی شریف تهران تا چه رتبه‌ای می‌پذیرد؟ روی کلیک کنید.

شهریه دانشگاه شریف چقدر است؟+ نوبت روزانه

 

شهریه خوابگاه در دانشگاه شریف روزانه

بعد از آن که متوجه شدید شهریه دانشگاه شریف چقدر است؟ کمی در مورد شهریه خوابگاه‌های دانشگاه‌ها دولتی شریف صحبت کنیم.

دانشجویان در دانشگاه شریف تنها از امکانات آموزشی رایگان برخوردار هستند و امکانات خوابگاهی و رفاهی برای آنها رایگان نیست و باید شهریه آن را پرداخت کنند. معمولا خوابگاه‌های که در دانشگاه شریف ارائه می‌شوند بر اساس امکانات رفاهی خود به 4 دسته تقسیم می‌شوند که بیشترین شهریه خوابگاه  مربوط به دسته اول و دوم است.

این خوابگاه‌ها به صورت کلی دارای ظرفیت 1 تا 9 نفره هستند که هزینه هر ترم تحصیلی در آن از 150 هزار تومان تا 370 هزار تومان می‌رسد. البته این رقم تنها برای دانشجویان دوره روزانه است و دانشجویان قبول شده در بخش شبانه (بین 230 هزار تومان تا 560 هزار تومان) باید شهریه متفاوتی را پرداخت کنند.

در تعیین  میزان شهریه خوابگاه دانشگاه شریف روزانه دقت کنید که هر چه تعداد دانشجویان قابل اسکان در یک اتاق کمتر باشند و سطح آن خوابگاه یک یا دو  باشد باید هزینه بیشتری را بپردازید که این رقم در حال حاضر حدود 300 تومان است. در حالی که اگر شما در اتاق‌هایی با ظرفیت 7 و 8 نفر اسکان کنید باید مبلغ 220 هزار تومان را برای هر ترم جاری در دانشگاه صنعتی شریف روزانه تهران واریز کنید.

برای اطلاع از لیست رشته های دانشگاه صنعتی شریف کلیک کنید.

 

شهریه دانشگاه شریف چقدر است؟ + نوبت شبانه

در این بخش قرار است در مورد شهریه دانشگاه شریف چقدر است برای نوبت شبانه صحبت کنیم؛ زیرا این دانشگاه مانند دانشگاه‌های دیگر در بخش شبانه نیز از میان داوطلبان دانشجو می‌پذیرد. به طوری که این دانشجویان برای استفاده از کلیه امکانات تحصیلی، رفاهی و خوابگاهی باید شهریه پرداخت کنند. میزان شهریه دانشجویان نوبت شبانه دانشگاه شریف به دو دسته شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می‌شود. در نوبت دوم هیچ کدام از رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی به غیر از رشته دامپزشکی ارائه نمی‌شوند و اکثرا رشته‌های فنی مهندسی و انسانی در این دانشگاه دایر هستند.

حال اگر قصد دارید بدانید که در هر کدام از این رشته‌ها شهریه دانشگاه شریف چقدر است آنها را در ادامه بیان خواهیم کرد:

 

شهریه ثابت و متغیر رشته‌های فنی مهندسی، انسانی، هنر و رشته دامپزشکی نوبت شبانه دانشگاه شریف
رشته‌هادورهشهریه ثابتشهریه متغیر
رشته‌های علوم انسانیکارشناسی750 هزار تومان100 الی 180 هزار تومان به ازای هر واحد درسی
رشته‌های فنی و مهندسیکارشناسی990 هزار تومان150 تا 200 هزار تومان برای هر واحد درسی
رشته‌های هنرکارشناسی900 هزار تومان150 تا 200 هزار تومان به ازای هر واحد درسی
رشته دامپزشکیدکتری عمومی1 و نیم میلیون تومان1 میلیون و 800 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر واحد درسی

 

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف

حال اگر دوست دارید بدانید که در پردیس خودگردان شهریه دانشگاه شریف چقدر است. میزان مبلغ شهریه این دسته از دانشجویان نسبت به دو گروه دیگر بسیار زیاد است و آن‌ها باید مانند تمام دانشجویان پردیس خودگردان در سراسر کشور باید هزینه تمام خدمات و امکانات آموزشی و رفاهی خود را پرداخت کنند. به همین دلیل این دسته از دانشجویان بهتر است قبل از انتخاب رشته در مورد مبلغ شهریه دانشگاه شریف در پردیس خودگردان چقدر است اطلاعاتی را کسب نمایند. با توجه به این که اکثر رشته‌هایی که در پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف ارائه می‌شوند، پزشکی هستند. لذا نیاز به کسب اطلاعات دقیقی دارید که برای این موضوع می‌توانید به مقاله هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف در پردیس کیش رجوع کنید.

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف

 

شهریه دانشگاه شریف در نوبت شبانه کارشناسی ارشد و دکتری

در بالا تنها در مورد رشته‌های مقاطع تحصیلی دوره کارشناسی در دانشگاه شریف صحبت کردیم که با توجه به آن‌ها متوجه شدید  شهریه دانشگاه شریف چقدر است؛ اما باید دقت کنید که دانشگاه شریف در نوبت شبانه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجو می‌پذیرد که برای اطلاع از میزان شهریه آن‌ها در نوبت شبانه خلاصه آن‌ها را در جدولی برای شما بیان کردیم.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه صنعتی شریف بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

شهریه کارشناسی ناپیوسته دوره‌های نوبت دوم دانشگاه شریف
گروه آزمایشیمبلغ شهریه
علوم انسانی2 میلیون و 800 هزار تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان
فنی و مهندسی3 میلیون تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان
علوم پایه2 میلیون و 900 هزار تومان الی 3 میلیون و 500 هزار تومان
هنر2 میلیون تومان الی 4 میلیون تومان
شهریه کارشناسی پیوسته دوره‌های نوبت دوم دانشگاه شریف
گروه آزمایشیمبلغ شهریه
علوم انسانی3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون و 500 هزار تومان
فنی و مهندسی3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون تومان
علوم پایه3 میلیون و 500 هزار تومان الی 4 میلیون و 700 هزار تومان
هنر2 میلیون تومان الی 6 میلیون و 960 هزار تومان
شهریه کارشناسی ارشد دوره‌های نوبت دوم دانشگاه شریف
گروه آزمایشیمبلغ شهریه
علوم انسانی5 میلیون و 200 هزار تومان الی 6 میلیون و 300 هزار تومان
فنی و مهندسی5 میلیون و 500 هزار الی 6 میلیون و 700 هزار تومان
علوم پایه5 میلیون و 400 هزار الی 6 میلیون و 700 هزار تومان
هنر4 میلیون و 500 هزار الی 8 میلیون و 500 هزار تومان
شهریه دکتری دوره‌های نوبت دوم دانشگاه شریف
گروه آزمایشیمبلغ شهریه
علوم انسانی11 میلیون 500 هزار تومان الی 14 میلیون و 700 هزار تومان
فنی و مهندسی13 میلیون و 500 هزار الی 19 میلیون تومان
علوم پایه13 میلیون و 300 هزار الی 15 میلیون و 100 هزار تومان
هنر10 میلیون الی 17 میلیون و 800 هزار تومان

3.7/5 - (3 امتیاز)

ادامه مطلب