بازدید: 722 بازدید
راهنمای درخواست خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف

دانشجویانی که در دانشگاه شریف تهران قبول شدند باید برای اسکان خود خوابگاه‌ بگیرند که برای این کار باید در سامانه سیما دانشگاه شریف درخواست خوابگاه دهند. با توجه به این که دریافت خوابگاه برای کلیه دانشجویان خارج از تهران ضروری است. لذا لازم است آن‌ها در مورد راهنمای درخواست خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف آشنایی داشته باشند. اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تهران قوانینی دارد که قبل از درخواست خوابگاه آن‌ها را مطالعه کرده و بعد از آن اقدام به ثبت‌نام نمایید.

 

زمان ثبت‌نام خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تهران

دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کنند باید در زمان ثبت‌نام خوابگاه دانشجویی این دانشگاه با ورود به سامانه سیما (سامانه یکپارچه مدیریت اسکان) به آدرس dorm.sharif.ir مراجعه کنند. این سامانه تنها در زمینه اسکان و خوابگاه دانشجویی دانشجویان صنعتی شریف فعالیت می‌کند و تمام اخبار، اطلاعات، قوانین و کلیه امور مربوط به اسکان دانشجویی را انجام می‌دهد.

در حال حاضر در این سامانه اطلاعیه‌ای در مورد زمان ثبت‌نام نیمه اول سال تحصیلی 1402 – 1403 منتشر نشده است؛ اما برای سال قبل از 18 تا 20 شهریور ماه بوده است که در آن زمان دانشجویان می‌توانستند با مراجعه به سامانه سیما در آن ثبت‌نام کنند. در حالی که زمان ثبت‌نام آن برای ترم تابستان سال جاری از 27 تا 29 خرداد ماه 1402 بوده است که شما بر اساس آن می‌توانید پیش‌بینی خوبی برای سال تحصیلی جاری داشته باشید.

جهت اطلاع از هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف پردیس کیش روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت‌نام خوابگاه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تهران

 

راهنمای درخواست خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف تهران

همان گونه که می‌دانید شما برای درخواست خوابگاه دانشجویی باید مراحلی را به صورت آنلاین در سامانه سیما طی کنید. این مراحل برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف بعد از آن که از زمان شروع ثبت‌نام خود را مطلع شدند به شکل زیر است:

  • دانشجویان دقت کنند که ثبت‌نام در خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف به صورت الکترونیکی است و آن‌ها باید به سامانه سیما به آدرس نشانیdorm.sharif.ir مراجعه کنند.
  • اگر این دانشجویان جزو دانشجویان جدیدالورود باشند باید شماره دانشجویی خود را از سامانه آموزش دانشگاه دریافت کرده و به کمک آن وارد سامانه سیما شوند.
  • بعد از ورود به سامانه سیما آن‌ها باید فرم درخواست خود را تکمیل و ثبت کنند.
  • بعد از آن که فرم درخواست خوابگاه شما در سامانه سیما ثبت شد کارشناسان اداره امور خوابگاه‌‏ها آن را بررسی کرده و در صورت تایید به شما طی ایمیل یا پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنند. به طوری که شما در تاریخ مقرر شده می‌توانید برای دریافت اسکان خود به آدرس محل خوابگاه خود مراجعه کنید.

برای اطلاع از دانشگاه صنعتی شریف تهران تا چه رتبه‌ای می‌پذیرد؟ روی لینک کلیک کنید.

طبق قوانین اسکان (مندرج در دفترچه انتخاب رشته) دانشجویان ساکن استان تهران و توابع آن، استان البرز و دانشجویان دارای کد رشته فاقد خوابگاه و نوبت دوم (شامل بومی و غیربومی) به دلیل محدودیت خوابگاه نمی‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند. در واقع دانشجویان نوبت روزانه اولویت استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف را دارند که باید در زمان مقرر شده برای ثبت‌نام آن اقدام کنند. همچنین آن دسته‌ از دانشجویان کارشناسی ارشد که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه شریف سپری و از امکانات رفاهی مانند وام و خوابگاه استفاده کردند باید مبلغ آن‌ها را در سامانه فاز 2 صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف (bp.swf.ir) تسویه کنند یا آن‌ها را تعیین تکلیف نمایند. در غیر این صورت به آن‌ها خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.

 

لیست خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف

بعد از آن که در مورد راهنمای درخواست خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف اطلاعاتی را کسب کردید باید بدانید که خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی تهران در کجا واقع هستند و تعداد آن‌ها چقدر است. به همین دلیل در ادامه لیست این خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شریف را برای شما بیان می‌کنیم.

  • طرشته ۳
  • شهید احمدی روشن
  • مصلی نژاد (دکترا)
  • شهید وزوایی
  • شادمان
  • آزادی
  • شهید حیدرتاش (12 واحدی)
  • ولیعصر (6 واحدی)
  • طرشته 2 (خواهران)
  • شهید شوریده (خواهران)
  • شهید صادقی (خودگردان خواهران)
  • شهرک (متأهلی)

دقت کنید که تمام این خوابگاه‌ها در نزدیک دانشگاه شریف قرار دارند و شما به راحتی می‌توانید در این مسیر بین خوابگاه و دانشگاه تردد کنید.

لیست خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف

 

جهت معرفی پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف (کیش) روی لینک رنگی کلیک کنید.

 

هزینه خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف برای نوبت روزانه و شبانه

طبق آخرین اطلاعات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کلیه دانشجویانی که در دانشگاه‌های روزانه و شبانه قبول شدند باید هزینه زیر را پرداخت کنند.

نوع دوره

نرخ ماهانه (هزار تومان) 

نوع سکونتسطح ۱ و ۲سطح ۳سطح ۴
دوره روزانه مجردی۱ و ۲ نفر۱۶۳۱۵۰۱۳۴
۳ و ۴ نفر۱۳۰۱۲۰۱۰۷
۵ و ۶ نفر۱۱۴۱۰۵۹۳
۷ و ۸ نفر۹۷۹۰۸۰
۹ نفر و بیشتر۸۱۷۵۶۷
نوبت دوم مجردی۱ و ۳ نفر۲۴۴۲۲۵۲۰۱
۳ و ۴ نفر۱۹۵۱۸۰۱۶۰
۵ و ۶ نفر۱۷۱۱۵۸۱۴۰
۷ و ۸ نفر۱۴۶۱۳۵۱۲۰
۹ نفر و بیشتر۱۲۲۱۱۲۱۰۰
دوره روزانه متاهلیمستقل۳۲۶۳۰۱۲۶۸
مشترک۲۲۸۳۱۱۱۸۷
دوره شبانه متاهلیمستقل۴۸۹۴۵۲۴۰۲
مشترک۳۴۲۳۱۶۲۸۱

 

قوانین اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف

شما به عنوان یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف برای اسکان در خوابگاه‌های این دانشگاه باید با قوانین این دانشگاه آشنایی داشته باشید و آن‌ها را در طول دوره اسکان در این خوابگاه‌ها رعایت کنید. حال در ادامه به برخی از قوانین اشاره می‌کنیم

  • دانشجویانی که طبق راهنمای درخواست خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف موفق به اخذ خوابگاه دانشجویی شدند باید به هنگام ورود به خوابگاه کارت تردد سرای دانشجویی خود را به بخش نگهبان آن ارائه دهند. در صورتی که دانشجو اقدام به جعل یا سو استفاده از کارت سکونت خوابگاهی خود کند به عنوان فرد متخلف به مراجعه ذی‌ربط معرفی خواهد شد. همچنین دانشجو باید در حفظ و نگهداری کارت سکونت خود کوشا باشد و در صورت گم کردن منوط به پرداخت جریمه خواهد شد.
  • کلیه دانشجویانی که در سرای دانشجویی اسکان دارند باید در ابتدای هر نیمسال تحصیلی هزینه خوابگاه خود را پرداخت کرده و کارت سرای دانشجویی خود را تمدید کنند و بر روی آن برچسب تمدید را الصاق نمایند.
  • دانشجوی ساکن در خوابگاه دانشجویی باید طبق قوانین صندوق رفاه دانشجویی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت ترک تحصیل، وجود منع قانونی، اتمام سقف استفاده از خوابگاه، نداشتن واحد درسی و حداکثر تا 10 روز پس از تاریخ دفاع خود حتی در طول ترم تحصیلی باید خوابگاه دانشجویی را تخلیه کند. در غیر این صورت جریمه شده و باید 10 برابر اجاره‌بها را به صورت یک جا پرداخت کند.
  • در صورتی که دانشجویی در تاریخ تخلیه خوابگاه دانشجویی خود حضور نداشته باشد. در این صورت سرپرست خوابگاه می‌تواند وسایل دانشجو را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به انبار منتقل کند. در ضمن کلیه هزینه‌های مربوط به این کارها بر عهده دانشجو است و باید آن‌ها را پرداخت کند. همچنین سرپرست خوابگاه هیچ گونه مسولیتی در مورد گم شدن یا آسیب دیدن وسایل دانشجویان ندارد.

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه صنعتی شریف بدون کنکور کلیک کنید.

قوانین اسکان در خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف

 

  • دانشجوی ساکن در خوابگاه در صورتی که هر گونه وسایل و اثاثیه در خوابگاه داشته باشد تا حداکثر 3 ماه باقی مانده به تاریخ تخلیه آن باید آن‌ها را جمع‌آوری کند. در غیر این صورت دانشگاه حق هر گونه تصرف بر اموال رها شده دانشجو و حق واگذاری آن‌ها به دانشجویان نیمسال بعدی را دارد. به طوری که دانشجو حق هر گونه ادعا و دعوی اعم از حقوقی و کیفری را نخواهد داشت.
  • سرپرست خوابگاه مسئول تخصیص اتاق به دانشجویان را دارد که دانشجویان بدون هماهنگی نمی‌توانند اتاق خود را جابجا کنند. در صورت مشاهده عواقب و مسئولیت آن با خود دانشجو است. البته این جابجایی در هر نیمسال تحصیلی مجدد انجام می‌گیرد.
  • تمام اموالی که در اتاق در اختیار دانشجو قرار داده می‌شود طبق صورت‌جلسه آنلاین به دانشجو تحویل داده می‌شود و در زمان تخلیه نیز عین آن‌ها از دانشجو دریافت می‌شود.
  • هر دانشجویی که قصد دارد هر گونه وسایل شخصی مانند کامپیوتر و غیره را وارد خوابگاه دانشجویی کند باید طبق مقررات مربوطه فرم آن را تکمیل کرده و با تایید دفتر سرپرستی خوابگاه آن‌ها را وارد سرای دانشجویی کند. همچنین هر دانشجو موظف به محافظت از اموال شخصی خود است و سرپرست خوابگاه هیچ گونه مسئولیتی در مورد آن‌ها ندارد.
3.5/5 - (2 امتیاز)

ادامه مطلب