بازدید: 599 بازدید
دانشگاه تهران یا اصفهان

در حال حاضر دانشگاه‌های معتبر زیادی در کشور وجود دارند که شما برای تحصیل در آن‌ها می‌توانید تلاش کنید. دانشگاه تهران و اصفهان یکی از این دانشگاه‌هایی هستند که جایگاه بالایی را در میان دانشگاه‌های کل کشور دارند؛ اما آیا می‌دانید از میان آن‌ها کدام یک از دانشگاه تهران یا اصفهان بهتر است و تحصیل در آن‌ها راحت‌تر می‌باشد؟

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب اندیشه اسلامی 2

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

کدام یک از دانشگاه تهران یا اصفهان برای تحصیل بهتر است؟

همان گونه که در بالا اشاره کردیم در حال حاضر دانشگاه‌های معتبر زیادی در کشور وجود دارند. برخی از داوطلبان برتر کنکور سراسری به دنبال این هستند که تحصیل در کدام یک از دانشگاه تهران یا اصفهان بهتر است و آن‌ها در کدام یک از دانشگاه‌ها تحصیل کنند می‌تواند جایگاه خوبی را به دست بیاورند؟ شما برای این که به جواب سوال خود برسید باید این دانشگاه‌ها را از نظر معیارهای مختلف با هم مقایسه کنید. به همین دلیل در ادامه دانشگاه تهران و اصفهان را با هم مقایسه می‌کنیم.

برای دانلود جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام روی لینک کلیک کنید.

تحصیل در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است که از طریق آزمون و بدون آزمون از میان داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه دانشجو قبول می‌کند. شما برای تحصیل در دانشگاه تهران علاوه بر داشتن شرایط عمومی باید شرایط اختصاصی این دانشگاه را نیز داشته باشید. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی دانشگاه تهران باید مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید (سال دوازدهم) را داشته باشید و در رشته مورد نظر خود رتبه قبولی را به دست بیاورید.

اگر در کنکور سراسری شرکت کرده باشید نمی‌توانید در دفترچه انتخاب رشته خود رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنید و از این کار محروم خواهید بود. همچنین در صورتی که برای شرکت در کنکور سراسری محروم شده باشید باید برای لغو محرومیت خود به سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید.

اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه تهران بسیار بالا است. به طوری که شما با آن می‌توانید در دانشگاه‌های خوبی در جهان ادامه تحصیل دهید.

تحصیل در دانشگاه تهران

جایگاه علمی دانشگاه تهران در سطح جهانی

شما برای انتخاب یکی از دانشگاه تهران یا اصفهان برای تحصیل در آن‌ها باید این دو دانشگاه را از نظر اعتبار جهانی و کشوری بررسی کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای دانلود کتاب اندیشه اسلامی1 روی لینک کلیک نمایید.

 

جایگاه علمی دانشگاه تهران در سطح بین‌المللی
رتبه دانشگاه تهران در سال 2009این دانشگاه بدون در نظر گرفتن دانشگاه پزشکی موفق شد در رتبه‌بندی SCImago جایگاه 308 را کسب کند. همچنین این دانشگاه در خاورمیانه نیز بعد از 4 دانشگاه اسراییلی در جایگاه پنجم قرار گرفت.
رتبه دانشگاه تهران در سال 2011بر اساس یک وب سنجی، این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه کشور معرفی شد. دانشگاه تهران در جهان رتبه 708، در شاخص اندازه صفحات وب امتیاز 502، در شاخص قابلیت مشاهده از طرف دیگران امتیاز 961، در شاخص فایل‌های قابل دسترسی امتیاز 788 و در میزان ارجاعات امتیاز 384 را کسب کرد. همچنین در آخرین نسخه رتبه‌بندی وبومتریک رتبه 938 را به دست آورد.

 

رتبه دانشگاه تهران در سال 2014دانشگاه تهران بر اساس نظام رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌های شانگهای رتبه 566 را کسب کرد.
رتبه دانشگاه تهران در سال 2015در نظام رتبه‌بندی شانگهای رتبه 201-300 را کسب کرد. در میان رشته‌های فنی و مهندسی نیز جایگاه 75-51 را در بین 100 دانشگاه برتر جهان به دست آورد.
رتبه دانشگاه تهران در سال 2018طبق رتبه‌بندی شانگهای، دانشگاه تهران رتبه بین 301 تا 400 را در میان دانشگاه برتر دنیا کسب کرد.
رتبه دانشگاه تهران در سال 2019دانشگاه تهران بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه ملی تایوان در جایگاه جهانی 259 قرار گرفت.

 

تحصیل در دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان با مساحت نزدیک به 300 هکتار یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است که در سال 1365 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولتی است که در نوبت روزانه و شبانه دانشجو قبول می‌کند. شما برای تحصیل در این دانشگاه می‌توانید در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کنکور سراسری شرکت کنید. قبولی در دانشگاه اصفهان نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدتی دارد که با کمک آن به راحتی می‌توانید در این دانشگاه قبول شوید.

شما در رشته‌های مهندسی با کسب رتبه حدود 3000 تا 5000 در دوره روزانه می‌توانید قبول شوید. برای قبولی در رشته‌های زیرگروه علوم تجربی نیز نیاز به حداقل رتبه بین 3000 تا 5000 دارید؛ بنابراین شما با برنامه‌ریزی و مدیریت زمان خود به راحتی می‌توانید در این دانشگاه و رشته‌های مختلف آن قبول شوید. دقت کنید که این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی و زبان‌های خارجه نیز دانشجو قبول می‌کند که شما برای قبولی در آن‌ها می‌توانید تلاش کنید.

جهت دانلود کتاب اندیشه اسلامی 2 روی لینک کلیک کنید.

تحصیل در دانشگاه اصفهان

 

جایگاه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در سطح جهانی

برای این که شما بهتر بتوانید یکی از دانشگاه تهران یا اصفهان را برای تحصیل انتخاب کنید به جایگاه علمی آن‌ها بسنده کنید که در بالا به جایگاه علمی دانشگاه تهران اشاره کردیم. حال در ادامه به جایگاه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره خواهیم کرد.

 

جایگاه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در جهان
رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2015در رتبه‌بندی جهانی تایمز انگلستان در میان رتبه‌های 351-500 قرار گرفت.
رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2016در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های آسیایی دانشگاه صنعتی اصفهان جایگاه 61 را کسب کرد.
رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2017این دانشگاه در میان 150 دانشگاه جهانی که زیر 50 سال قدمت دارند رتبه بین 101-150 را کسب کرد.
رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2018در رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای دانشگاه اصفهان رتبه بین 701-800 را به دست آورد.
رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2019دانشگاه اصفهان در نظام رتبه‌بندی لایدن جایگاه 390 را کسب کرد.
رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2020در نظام رتبه‌بندی RUR رتبه جهانی 239 را کسب کرد.

برای دانلود کتاب انقلاب اسلامی ایران مصطفی ملکوتیان روی لینک کلیک کنید.

سوالات متداول

در دانشگاه صنعتی اصفهان چند مرکز پژوهشی و آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی وجود دارد؟

در این دانشگاه ۱۰ مرکز پژوهشی و پژوهشکده وجود دارد که دانشجویان در آن در ۲۰۰ آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی مشغول به فعالیت هستند.

 

کدام یک از دانشگاه تهران یا اصفهان به عنوان نماد آموزش عالی در کشور شناخته می‌شود؟

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی و دانشگاه مادر در کشور شناخته می‌شود.

 

چگونه در دانشگاه تهران یا اصفهان قبول شویم؟

شما برای قبولی در این دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشید تا با کسب رتبه قبولی بتوانید در آن‌ها تحصیل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب