بازدید: 418 بازدید
راهنمای ثبت نام دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران بعد از آن که در این دانشگاه قبول شدند باید در آن نام‌نویسی کنند. مراحل اولیه نام‌نویسی آن‌ها به صورت آنلاین است و بعد از آن باید برای ارائه مدارک به صورت حضوری به دانشگاه تهران مراجعه کنند. به همین دلیل لازم است آن‌ها با راهنمای ثبت‌نام دانشگاه تهران به صورت غیرحضوری و حضوری آشنایی داشته باشند.

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب فیزیک پزشکی

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

مراحل ثبت‌نام در دانشگاه تهران

شما بعد از آن که در دانشگاه تهران قبول شدید باید طبق زمان‌بندی این دانشگاه وارد سایت https://reg.ut.ac.ir شوید و در آن جا مراحل ثبت‌نام خود را طبق دستورات سایت انجام دهید. از آن جا که مراحل ثبت‌نام در دانشگاه تهران به صورت غیرحضوری و حضوری است. به همین دلیل شما باید مراحل آنلاین آن را انجام دهید و در ادامه طبق دستوراتی که در سایت ارائه شده است برای ثبت‌نام حضوری نیز به این دانشگاه با همراه مدارک درخواست شده مراجعه کنید.

 

جهت اطلاع از شرایط و نحوه ثبت‌نام دانشگاه صنعتی شریف کیش روی لینک کلیک کنید.

 

راهنمای ثبت‌نام دانشگاه تهران در سایت reg.ut.ac.ir

همان طوری که عنوان شد شما باید در مرحله اول ثبت‌نام در دانشگاه تهران به صورت آنلاین اقدام کنید که در ادامه راهنمای ثبت‌نام دانشگاه تهران را به صورت غیرحضوری برای شما عنوان می‌کنیم. دقت کنید که شما تمام مراحل آن را با تمام جزئیات انجام دهید تا به هنگام طی کردن مراحل مختلف آن دچار مشکل نشوید.

راهنمای ثبت نام دانشگاه تهران در سایت reg.ut.ac.ir

 

ورود به سیستم دانشگاه تهران

دانشجویان به کمک شناسه یکتا می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت reg.ut.ac.ir مراجعه کنند. بعد از ورود به سایت دانشگاه تهران مقطع خود را انتخاب کنند و در صفحه بعدی گزینه ثبت‌نام غیرحضوری را انتخاب نمایند. در داخل کادر توضیحاتی ارائه شده است که باید آن‌ها را مطالعه کنند و برای شروع فرآیند ثبت نام خود روی کادر زرد رنگ کلیک کنند.

پس از ورود به سایت از منو‌ی «ثبت‌نام»، منو‌ی «پذیرش غیرحضوری» و سپس «پردازش پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود» را انتخاب کنید. حالا فرمی برای شما نمایان می‌شود که در آن مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده است. حال در جدولی شما مراحل مختلف و راهنمای‌ثبت نام دانشگاه تهران را مشاهده می‌کنید.

قالب کلی این فرم به گونه‌ای است که برای تمامی موارد لیست شده شما یک راهنما در سمت چپ مشاهده می‌کنید که توضیحات لازم را در آن ذکر کرده است. همچنین ستونی تحت عنوان وظیفه می‌بینید که در آن کارهایی که باید انجام دهید را ذکر کرده‌اند. در سمت راست لیست با انتخاب گزینه «انتخاب» می‌توانید فرآیند انجام هر مرحله را شروع نمایید.

 

تعیین وضعیت نظام‌وظیفه آقایان

دانشجویان مردی که در دانشگاه تهران قبول شدند باید در اولین مرحله ثبت نام خود باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند. برای این کار آن‌ها باید فرم اولیه، مورد اول را انتخاب کنند و تمام بخش‌های مختلف آن را با دقت طی نمایند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه صنعتی شریف بدون کنکور روی لینک کلیک کنید.

ثبت اطلاعات دانشجو – مرحله اول

در این بخش از راهنمای ثبت‌نام دانشگاه تهران دانشجویان باید اطلاعات اولیه خود را وارد کنند و در مورد صحت آن‌ها اطمینان پیدا کنند. در صورتی که از کلیه اطلاعات وارد شده خود مطمئن شدند می‌توانند گزینه تایید را انتخاب نمایند.

 

ارسال فایل مدارک مختلف به دانشگاه تهران

در این مرحله کلیه دانشجویان باید فایل اسکن مدارک خود را در کادر مشخص شده بارگذاری کرده و آن‌ها را ارسال کنند. دقت کنید که در هر کادر، فایل مربوط به آن را بارگذاری کنید. به یاد داشته باشید در صورتی که شما اصل هر کدام از مدارک ذکر شده در بالا را گم کرده باشید می‌توانید تصویر آن را اسکن کنید؛ اما برای ثبت‌نام حضوری باید همه آن‌ها را با خود به همراه ببرید. در غیر این صورت ثبت‌نام شما غیرممکن خواهد بود. همچنین باید مدارک تحصیلی مقاطع پیشین خود برای ثبت نام در مقطع تحصیلی فعلی ارائه دهید که این مدارک به شکل زیر هستند.

 

مقطع تحصیلی فعلیمدارک تحصیلی مقطع تحصیلی قبلی لازم
مقاطع کارشناسی، دکتری عمومی دامپزشکی و دکتری تخصصی پیوسته بیوتکنولوژی·   ارائه اصل مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی اعم از گواهی موقت یا گواهی پایان تحصیلات به هنگام ثبت‌نام حضوری
مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته·   ارائه اصل گواهی موقت مقطع کارشناسی یا تصویر برابر اصل شده دانشنامه دوره مذکور به هنگام ثبت‌نام حضوری

·        اصل دانشنامه

مقطع دکتری تخصصی·   ارائه اصل گواهی موقت مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یا تصویر برابر اصل شده دانشنامه مقاطع مذکور به هنگام ثبت‌نام حضوری

·        اصل دانشنامه

 

ارسال فایل مدارک مختلف به دانشگاه تهران

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهریه دانشگاه شریف چقدر است؟ روی لینک کلیک کنید.

 

ارسال تعهدنامه الکترونیکی

در این بخش از راهنمای ثبت‌نام دانشگاه تهران دانشجویان باید مرامنامه انضباطی خود را تایید و تعهدنامه‌های مختلفی که با توجه به شرایط دانشجو نمایان می‌شوند را قبول کنند.

 

پرداخت الکترونیکی پیش‌پرداخت شهریه دانشجویان

این بخش تنها برای دانشجویانی نمایان می‌شود که مشمول پرداخت شهریه در دانشگاه تهران هستند. این مبلغ پیش‌پرداخت شهریه است که شما باید به عنوان قسط اول تمام آن‌ها را تا ریال آخر پرداخت کنید.

 

پرداخت الکترونیکی هزینه خدمات پذیرش و ثبت‌نام دانشجو

در این بخش از راهنمای ثبت‌نام دانشگاه تهران شما باید هزینه برخی از خدمات جانبی را پرداخت کنید که برای کار مانند روش قبل به کارت عضو شبکه شتاب وصل می‌شوید.

 

عملیات درخواست خوابگاه در دانشگاه تهران

دانشجویانی که مشمول دریافت خوابگاه دانشگاه تهران هستند در این بخش می‌توانند برای دریافت خوابگاه «تقاضای خوابگاه» را ارسال کنند یا آن را تمدید نمایند. دقت کنید که این کار هرگز به منزله ثبت نهایی و قطعی شما برای دریافت خوابگاه نیست و شما برای دریافت آن باید به صورت حضوری به خوابگاه مراجعه کرده و مدارک خود را در آن جا ارائه دهید.

  برای اطلاع از دانشگاه صنعتی اصفهان چه رشته‌هایی دارد؟ روی لینک کلیک کنید.

پایان ثبت‌نام غیرحضوری دانشجو

در این بخش از راهنمای ثبت‌نام دانشگاه تهران ثبت‌نام غیرحضوری شما در سایت reg.ut.ac.ir به اتمام رسیده است که برای این کار باید لینک «انتخاب» و گزینه بله را کلیک نمایید. حال در صورتی که مراحل شما تمام شده باشد پیامکی مبنی بر اتمام فرایند ثبت‌نام به گوشی تلفن شما ارسال می‌شود. دقت کنید بعد از آن که شما گزینه بله را زدید امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد. لذا قبل از آن از صحت اطلاعات خود مطمئن شوید. همچنین به یاد داشته باشید در صورتی که مراحل ثبت‌نام غیرحضوری خود را تمام نکرده باشید نمی‌توانید برای ثبت‌نام حضوری به دانشگاه تهران مراجعه کنید.

 

مشاهده مدارک مورد نیاز برای پذیرش حضوری

حالا برای شما صفحه‌ای باز می‌شود که در آن تمام تذکرات لازم برای ثبت‌نام حضوری در دانشگاه تهران به همراه مدارک لازم ارائه شده است که می‌توانید آن‌ها را یادداشت کرده و تمام مدارک را در تاریخ یاد شده به دانشگاه تهران ارائه دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب