بازدید: 695 بازدید
دانشگاه تهران یا شریف

در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در کشور وجود دارند که شما برای تحصیل در آن‌ها می‌توانید ثبت‌نام کنید. این دانشگاه‌ها مورد توجه داوطلبان زیادی قرار دارند که در برخی مواقع انتخاب دانشگاه تهران یا شریف برای داوطلبان سخت است و آن‌ها نمی‌توانند از میان این دو و دانشگاه‌های دیگر کشور یکی را به دلخواه خود انتخاب کنند.

 

کدام یک از دانشگاه تهران یا شریف بهتر است؟

همان طور که بیان کردیم در حال حاضر دانشگاه‌های معتبر زیادی در کشور وجود دارند که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. به طوری که شما نمی‌توانید از میان آن‌ها دانشگاهی را متناسب با معیارهای خود پیدا کنید. در این حالت لازم است شما آن‌ها را مقایسه کنید. لذا برای این که بدانید دانشگاه تهران یا شریف بهتر است باید آن‌ها را از نظر معیارهای مختلف مقایسه نمایید.

 

دانشگاه دولتی تهران

دانشگاه تهران یکی از دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی کشور است که آن را به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی در کشور می‌شناسند. این دانشگاه یکی از موسسه‌های آموزش عالی در کشور است که جایگاه والایی دارد. به طوری که آن را می‌توان معتبرترین و مهم‌ترین دانشگاه کشور بیان کرد.

این دانشگاه در سال 1313 به دستور رضا شاه پهلوی ایجاد شد و در حال حاضر با داشتن 25 پردیس و دانشکده دانشجویان زیادی را در نوبت روزانه، شبانه و پردیس خودگردان قبول می‌کند. طراحان دانشگاه تهران مهندسان فرانسوی هستند. به همین دلیل طراحی آن بر اساس دانشگاه‌های پاریس در آن زمان بوده است.

جهت دانلود جزوه اندیشه اسلامی 2 روی لینک کلیک نمایید.

دانشگاه دولتی تهران

دانشگاه تهران در مقطع لیسانس (کارشناسی)، فوق‌لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکتری دانشجو قبول می‌کند و افراد شایسته و معروفی در آن مشغول به تدریس هستند. در این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی نیز وجود دارند که آن‌ها می‌توانند در رشته‌های تحصیلی مختلف این دانشگاه مشغول شوند.

دانشگاه تهران حدود 15 خوابگاه دارد که دانشجویان مختلف در آن می‌توانند اسکان کنند. تعداد رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود 111 رشته، در مقطع کارشناسی ارشد 117 رشته و در مقطع دکتری 156 رشته است. در حال حاضر در این دانشگاه بیش از 50 هزار دانشجو و 2100 هیئت‌علمی برای تولید عمل و فناوری در کشور تلاش می‌کنند.

 

رتبه علمی دانشگاه تهران

اگر می‌خواهید بدانید که دانشگاه تهران در کجا قرار دارد. این دانشگاه در نزدیکی میدان انقلاب واقع است و شما به راحتی می‌توانید از طریق مترو به آن دسترسی داشته باشید. دانشکده‌های این دانشگاه نیز در خیابان‌های اطراف آن وجود دارند. لذا شما به راحتی به کمک تاکسی می‌توانید در میان آن‌ها تردد کنید.

خوب است بدانید که دانشگاه تهران از میان رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور مقام اول را از آن خود کرده است. به طوری که شما اگر به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه کشور از میان دانشگاه تهران یا شریف هستید حتما این دانشگاه را انتخاب نمایید.

برای مشاهده و دانلود جزوه آیین زندگی اخلاق کاربردی روی لینک کلیک نمایید.

این دانشگاه در رده‌بندی جهانی THES تایمز انگلستان موفق شد در رتبه 539 جهانی قرار بگیرد. در رده‌بندی جهانی webometrics نیز دانشگاه تهران رتبه 1373 را در سطح جهانی و رتبه دوم را در خاورمیانه کسب کرد. این دانشگاه در سال 2006 در جام روبوکاپ نیز عنوان قهرمانی را به دست آورد. در حال حاضر در این دانشگاه 8 رشته تحصیلی به عنوان قطب علمی کشور شناخته می‌شوند که شما می‌توانید در آن‌ها تحصیل نمایید.

 

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور است که در سال 1344 در خیابان آزادی تهران تاسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر 13 دانشکده، 5 مرکز آموزشی و 3 پردیس دارد که جزو یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌آید و از نظر جایگاه علمی تقریبا هم‌تراز دانشگاه تهران است. به طوری که سالانه دانشجویان زیادی به هنگام انتخاب رشته نمی‌توانند از میان دانشگاه تهران یا شریف کدام یک را انتخاب کنند.

دانشگاه صنعتی شریف فعالیت‌های علمی و پژوهشی زیادی دارد و جایگاه خوبی را در سطح کشور به دست آورده است و برای رفاه دانشجویان خود امکانات زیادی را در نظر گرفته است. این دانشگاه در حال حاضر 13 خوابگاه دانشجویی دارد که دانشجویان در آن می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم اسکان کنند. در دانشگاه شریف رشته‌های زیادی وجود دارد 20 رشته آن به عنوان رشته اصلی شناخته می‌شود که توسط 484 هیئت‌علمی در آن تدریس می‌شوند.

 

دانشگاه صنعتی شریف

 

این دانشگاه در مقطع کارشناسی 16 رشته، کارشناسی ارشد 80 رشته، در مقطع دکتری 20 رشته و در رشته‌های بین‌المللی نیز 15 رشته را ارائه می‌دهد. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه درس می‌خوانند بیش از 10 هزار نفر هستند که تاکنون حدود 65 هزار نفر دانشجو در آن فارغ‌التحصیل شدند. همچنین این دانشگاه تاکنون موفق شده است بیش از 1024 اختراع را ثبت نماید. لذا در تولید علم کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.

برای دانلود جزوه دانش خانواده و جمعیت روی لینک کلیک کنید.

ساختار و طراحی دانشگاه شریف به همراه دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت مستقیم از دانشگاه ام آی تی آمریکا الگوبرداری شده است. دانشجویانی که در این دانشگاه درس می‌خوانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر خارج از کشور نیز درخشیده و موفق شدند در رشته‌های خوبی قبول شوند.

 

رتبه علمی دانشگاه صنعتی شریف

همان‌گونه که می‌دانید یکی از معیارهای انتخاب دانشگاه تهران یا شریف این است که شما رتبه علمی آن‌ها را با هم مقایسه کنید. در حال حاضر دانشگاه شریف مانند دانشگاه تهران موفق شده است رتبه‌های علمی زیادی را در داخل و خارج کشور کسب کند. به طوری که به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تعداد مقالات داخلی: 21379 مقاله
  • تعداد مقالات ISI دانشگاه: 25566 مقاله
  • کسب رتبه بین 200 تا 250 در رتبه‌بندی تایمز در سال 1399
  • تعداد ژورنال‌ها: 6 ژورنال
  • تعداد کنفرانس‌ها: 101 کنفرانس
  • مقام نخست را در مسابقات ریاضی دانشجویی کسب کرد.
  • در جشنواره جوان خوارزمی 4 عنوان برتر را به دست آورد.
  • در المپیادهای دانشجویی کشوری 13 مدال طلا، نقره و برنز را به دست آورد.

برای دانلود جزوه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی روی لینک کلیک کنید.

سوالات متداول

از میان دانشگاه تهران یا شریف کدام یک برای تحصیل بهتر است؟

هر کدام از این دانشگاه‌ها مزایا و معایبی دارند که شما بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته دلخواه خود در این دانشگاه‌ها به صورت اختصاصی تحقیق کنید.

 

دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد چند رشته ارائه می‌دهد؟

این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد 117 رشته را در گروه‌های مختلف ارائه می‌دهد. شما برای قبولی در این مقطع می‌توانید از طریق آزمون یا بدون آزمون اقدام نمایید.

 

برای تحصیل در رشته‌های گروه آزمایشی ریاضی کدام یک از دانشگاه تهران یا شریف بهتر است؟

در حال حاضر دانشجویان دانشگاه شریف به صورت 21 سال متوالی موفق شدند مقام اول را در مسابقات ریاضی در سطح کشوری به دست بیاورند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ادامه مطلب