بازدید: 1037 بازدید
دانشگاه تهران یا امیرکبیر

در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در کشور وجود دارند که آن‌ها از نظر رتبه‌بندی و درجه علمی با هم متفاوت هستند. آشنایی در مورد آن‌ها به داوطلبان ثبت‌نام در دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند برای قبولی در دانشگاه بهتری تلاش کنند. به همین دلیل بسیاری از داوطلبان به دنبال مقایسه امتیازهای دانشگاه تهران یا امیرکبیر هستند.

 

دانشگاه تهران یا امیرکبیر بهتر است؟

بسیاری از دانشجویانی که قصد دارند در بهترین دانشگاه‌های کشور درس بخوانند نمی‌دانند که از میان دانشگاه تهران یا امیرکبیر کدام یک بهتر است. به همین دلیل آن‌ها دچار تردید می‌شوند که برای راهنمایی بهتر آن‌ها در مورد تاریخچه و امکانات رفاهی و آموزشی هر کدام دانشگاه‌ها مطالبی را بیان خواهیم کرد.

 

محصول پیشنهادی

دانلود جزوه ارزیابی کار و زمان

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

معرفی دانشگاه دولتی تهران

دانشگاه تهران به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی کشور در سال 1313 تاسیس شد. این دانشگاه دولتی را با نام دانشگاه مادر نیز می‌شناسند که در آن زمان با ادغام چند مدرسه و دارالفنون ایجاد شده است. بعد از تاسیس دانشگاه تهران این دانشگاه به تدریج توسعه یافت و در حال حاضر 25 دانشکده، 9 پردیس و 16 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی دارد.

جهت دانلود کتاب آن سوی مرگ روی لینک کلیک کنید.

 

یکی از نکاتی که شما در انتخاب دانشگاه تهران یا امیرکبیر در نظر داشته باشید این است که فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها را مقایسه کنید که در حال حاضر فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه تهران زیاد است. در این دانشگاه تاکنون حدود 121931 پایان نامه و رسالت، 150469 فعالیت علمی و 1642 طرح کاربردی ارائه شده است. این دانشگاه از نظر رتبه‌بندی کل دانشگاه‌های کشور مقام اول را دارد. در واقع می‌توان بیان کرد که این دانشگاه محل تحصیل دانشجویان برتر کشور است و افراد زیادی برای تحصیل در این دانشگاه تلاش می‌کنند. شما برای تحصیل در دانشگاه تهران می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رقابت نمایید.

معرفی دانشگاه دولتی تهران

در حال حاضر دانشجویان بین‌المللی زیادی در دانشگاه تهران وجود دارند و تعداد آن‌ها هم‌اکنون به بیش از هزار نفر می‌رسد. دانشگاه تهران 110 واحد آموزشی و 2100 عضو هیئت‌علمی دارد که در دانشکده‌های مختلف آماده ارائه مطالب علمی به دانشجویان هستند. تعداد کل دانشجویانی که در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند بیش از 50 هزار نفر و تعداد دانشجویانی که از آن فارغ‌التحصیل شدند به 260 هزار نفر می‌رسد.

 

افتخارات و فعالیت‌های علمی دانشگاه تهران

همان طور که در بالا مشاهده کردید دانشگاه تهران هیئت‌علمی و دانشجویان زیادی دارد که برای کسب افتخارات و جوایز بین‌المللی و داخلی تلاش می‌کنند. در حال حاضر این دانشگاه موفق شده است 271 افتخار را کسب کند. البته تعداد مقالات و مجلاتی که این دانشگاه عرضه می‌شود، بسیار زیاد است که در ادامه به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تعداد مقالات ISI در دانشگاه: 69148 مقاله
  • تعداد مجلات: 115 ژورنال
  • طرح‌های پژوهشی: 15 طرح
  • تعداد مقالات داخلی: 55401 مقاله

برای دانلود کتاب آموزش قرائت قرآن کریم هیئت محققین روی لینک کلیک نمایید.

معرفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

برای این که شما بتوانید انتخاب بهتری بین دانشگاه تهران یا امیرکبیر داشته باشید، دانشگاه امیرکبیر را در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم. دانشگاه امیرکبیر برای اولین بار در سال 1336 از طریق آزمون داخلی از میان داوطلبان تحصیل در این دانشگاه دانشجو قبول کرد و از سال 1337 فعالیت‌های آموزشی پلی‌تکنیک تهران خود را در پنج رشته مهندسی برق و الکترونیک، مکانیک، نساجی، شیمی و راه و ساختمان به صورت رسمی آغاز کرد. به تدریج در سال 1375 پنج بخش دیگر نیز به آن اضافه شدند.

در حال حاضر  دانشکده فنی، هسته اصلی پلی‌تکنیک تهران است که ۶ انستیتو یا گروه آموزشی دارد. این گروه‌های آموزشی مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی و پتروشیمی، مهندسی نساجی و پلیمر، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و مهندسی صنایع هستند. شما برای تحصیل در این رشته‌ها باید در کنکور سراسری شرکت کنید. دانشکده تربیت دبیر فنی و علوم نیز یکی از دانشکده‌های دانشگاه امیرکبیر است که در سال ۱۳۵۵ با همکاری وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد.

برای ارائه درس‌های پایه علوم کامپیوتر دانشکده آن را نیز ایجاد کردند. خوب است بدانید که طبق رتبه‌بندی تایمز رشته علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مقام اول کشوری را دارد که بعد از آن رشته کامپیوتر در دانشگاه امیرکبیر و صنعتی اصفهان به ترتیب مقام و دوم و سوم را در کشور کسب کردند. این دانشگاه همچنین برای اداره و سرپرستی مقطع کارشناسی ارشد و امور تحقیقاتی خود، انستیتو تحصیلات تکمیلی و تحقیقات دایر کرد.

همچنین طبق برآوردهای این موسسه، رشته علوم کامپیوتر در 12 دانشگاه ایرانی موفق شدند رتبه زیر 800 را در سطح جهانی کسب کنند؛ بنابراین اگر به دنبال تحصیل در رشته کامپیوتر در بین دانشگاه تهران یا امیرکبیر هستید بدانید که دانشگاه امیرکبیر بهتر است.

معرفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

جهت دانلود حل المسائل شیمی عمومی مورتیمر فارسی و مشاهده آن روی لینک کلیک کنید.

 افتخارات و فعالیت‌های علمی دانشگاه امیرکبیر

یکی از معیارهایی که شما به وسیله آن می‌توانید یکی از دانشگاه تهران یا امیرکبیر را برای تحصیل خود انتخاب کنید، بررسی میزان افتخارات و فعالیت‌های علمی آن‌ها است. شما بر اساس آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از دانشگاه‌ها در زمینه انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی فعال هستند. در ادامه به چند مورد از عملکردهای دانشگاه امیرکبیر اشاره می‌کنیم.

  • در مقطع کارشناسی بیش از 7000 دانشجو و در کارشناسی ارشد 6400 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
  • هیئت‌علمی دانشگاه امیرکبیر 500 نفر است.
  • بیش از 1200 اختراع داخلی و خارجی در این دانشگاه ثبت شده است.
  • بیش از 35200 مقالات کنفرانس در دانشگاه امیرکبیر ارائه شده است.
  • تعداد مقالات ISI آن نیز به 31200 مورد می‌رسد.
  • دانشگاه امیرکبیر به عنوان قطب علمی رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نساجی، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کشور شناخته می‌شود.
  • کنفرانس‌ها، سمینارها و همایش‌های مختلف علمی در سطوح کشوری و بین‌المللی برگزار کرده است.
  • دانشگاه امیرکبیر موفق شده است رتبه اول ارتباط صنعت با دانشگاه و انجام طرح‌های مهم ملی را کسب کند.
  • دانشجویان نخبه و خلاق دانشگاه امیرکبیر عناوین خوبی را در رقابت‌های مختلف علمی دانشجویی در سطح جهانی کسب کردند.
  • دانشجویان دانشگاه امیرکبیر رتبه ممتاز را در جشنواره خوارزمی کسب کردند و تاکنون موفق شدند ده‌ها جایزه و عناوین برتر المپیادهای دانشجویی ملی و بین‌المللی را به دست بیاورند.
  • رتبه اول تحقیقات را در میان دانشگاه‌های فنی مهندسی کشور به دست آوردند.
  • این دانشگاه همواره تلاش می‌کند با اعطای تسهیلات به نخبگان و استعدادهای درخشان آن‌ها را جذب کند و برای آن‌ها آزمایشگاه‌های مدرن و مجهزی را ارائه ‌دهد.

برای دانلود جزوه اندیشه اسلامی1 روی لینک کلیک کنید.

سوالات متداول

کدام یک از دانشگاه تهران یا امیرکبیر برای تحصیل در رشته کامپیوتر خوب هستند؟

طبق گزارش‌های تایمز از میان دانشگاه‌های کشور دانشگاه شریف، امیرکبیر و صنعتی اصفهان به ترتیب در جایگاه اول، دوم و سوم در ارائه رشته کامپیوتر قرار دارند.

 

کدام یک از دانشگاه تهران یا امیرکبیر در کشور بهتر هستند؟

اگر به صورت کلی در نظر می‌گیرید می‌توان بیان کرد که دانشگاه تهران رتبه یک کشوری را دارد؛ اما اگر از میان رشته‌های مختلف می‌خواهید آن‌ها را بررسی کنید نیاز به بررسی آن‌ها با کمک کارشناسان یا مشاوران تحصیلی دارید.

 

تاریخ احداث دانشگاه تهران و امیرکبیر کی است؟

دانشگاه تهران در سال 1313 و دانشگاه امیرکبیر در سال 1335 تاسیس شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

ادامه مطلب