بازدید: 322 بازدید
دانشگاه امیرکبیر تهران کجاست

دانشگاه امیرکبیر یا دانشگاه پلی‌تکنیک یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که شما برای تحصیل در این دانشگاه باید بدانید که دانشگاه امیرکبیر تهران کجاست؟ با توجه به این که شهر تهران یکی از شهرهای بزرگ کشور است. لذا فهمیدن آدرس و روش‌های دسترسی به دانشگاه امیرکبیر می‌تواند برای دانشجویان کمک شایانی کند.

 

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب آن سوی مرگ

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

معرفی دانشگاه امیرکبیر تهران

دانشگاه امیرکبیر یا پلی‌تکنیک تهران یکی از دانشگاه‌ها دولتی و معتبر کشور است که در حوزه فنی و مهندسی فعالیت می‌کند. این دانشگاه در سال 1307 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1335 در حوزه تخصصی فنی و مهندسی اقدام به آموزش و تربیت دانشجویان و مهندسان مختلف نمود. در حال حاضر عمده فعالیت‌های این دانشگاه در محوریت رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی نساجی، مهندسی راه و ساختمان و مهندسی شیمی است.

این دانشگاه در حال حاضر در ۱۶ دانشکده مختلف برای دانشجویان خود دروس دانشگاهی و مهندسی ارائه می‌دهد که در بندرعباس، بندر ماهشهر و گرمسار نیز یک واحد آموزشی مستقلی دارد که شما می‌توانید در آن‌ها قبول شوید.

جهت دانلود کتاب دانش خانواده و جمعیت روی لینک کلیک نمایید.

معرفی دانشگاه امیرکبیر تهران

 

آدرس دقیق دانشگاه امیرکبیر تهران کجاست؟

دانشجویان برای این که بتوانند بعد از قبولی در دانشگاه امیرکبیر تهران به آن دسترسی داشته باشند باید بدانند که آدرس دقیق دانشگاه امیرکبیر تهران کجاست؟ در حال حاضر دانشگاه مادر امیرکبیر در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد. شما بعد از آن که به خیابان ولیعصر آمدید باید به خیابان حافظ پلاک ۳۵۰ مراجعه کنید که در آن جا دانشگاه اصلی امیرکبیر وجود دارد.

در سال‌های گذشته دانشگاه اصلی امیرکبیر در همین خیابان به شماره پلاک 424 قرار داشت، در حال حاضر آدرس آن تغییر کرده و به پلاک ۳۵۰ رسیده است. صندوق پستی دانشگاه امیرکبیر تهران نیز به شماره ۴۴۱۳-۱۵۸۷۵ است. لذا شما در مواقع ضروری می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

مسیرهای دسترسی به دانشگاه امیرکبیر تهران کدام هستند؟

شما بعد از آن که در مورد دانشگاه امیرکبیر تهران کجاست اطلاعاتی را کسب کردید. حالا باید بدانید که از طریق مترو چگونه می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما مسیرهای دسترسی از طریق مترو و بی آر تی به دانشگاه پلی‌تکنیک را برای شما عنوان کردیم.

برای دانلود کتاب درامدی تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران و مشاهده آن روی لینک کلیک کنید.

مسیر دسترسی به دانشگاه امیرکبیر از پایانه شرق

سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی) خط ۱ به سمت آزادی – ایستگاه چهارراه ولیعصر – ۳۰۰ متر به سمت شمال

مترو تهران‌پارس (دسترسی از طریق پایانه تاکسی) – به سمت صادقیه – تعویض خط در ایستگاه دروازه شمیران به سمت ارم سبز- ایستگاه تئاتر شهر – ۳۰۰ متر به سمت شمال

مسیر دسترسی به دانشگاه امیرکبیر از میدان راه‌آهن

مترو میدان راه‌آهن – به سمت قائم – ایستگاه تئاتر شهر– ۳۰۰ متر به سمت شمال

بی آر تی خط میدان راه‌آهن تجریش – ایستگاه دمشق

مسیر دسترسی دانشگاه پلی‌تکنیک از پایانه جنوب

مترو پایانه جنوب به سمت تجریش – ایستگاه دروازه دولت – تعویض خط – خط ۴ به سمت ارم سبز – ایستگاه تئاتر شهر – ۳۰۰ متر به سمت شمال

بی آر تی خط ۴ (پایانه جنوب – پارک وی) – ایستگاه توحید – تعویض خط به سمت تهران‌پارس – ایستگاه چهارراه ولیعصر – ۳۰۰ متر به سمت شمال

مسیر دسترسی به دانشگاه پلی‌تکنیک از پایانه غرب (میدان آزادی)

مترو پایانه آزادی به سمت کلاهدوز- ایستگاه تئاتر شهر – ۳۰۰ متر به سمت شمال

سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی) خط ۱ به سمت تهران‌پارس – ایستگاه چهارراه ولیعصر – ۳۰۰ متر به سمت شمال

جهت دانلود کتاب آن سوی مرگ روی لینک کلیک نمایید.

محصول پیشنهادی

دانلود کتاب فیزیک پزشکی

۱۰,۰۰۰ تومانخرید محصول

رتبه‌های جهانی دانشگاه امیرکبیر تهران

همان‌طور که در ابتدا بیان کردیم دانشگاه امیرکبیر تهران یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است و مورد توجه دانشجویان زیادی قرار دارد. به طوری که داوطلبان زیادی تلاش می‌کنند در این دانشگاه قبول شده و تحصیل نمایند. در این دانشگاه رشته مهندسی کامپیوتر یکی از برترین رشته‌های جهانی است که در رتبه‌بندی US World new and reports موفق شد رتبه 90 را کسب کند.

رتبه‌های جهانی دانشگاه امیرکبیر تهران

این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه ملی تایوان در سال 2019 در رده 650 – 601 جهانی قرار گرفت. بر همین اساس دانشگاه پلی‌تکنیک تهران در حوزه رشته‌های مهندسی در رتبه 123 قرار دارد. دانشجویان و اساتید دانشگاه امیرکبیر تهران نیز در عرصه‌های جهانی فعالیت‌های زیادی دارند. آن‌ها تاکنون هزاران پژوهش‌ و مقالات علمی را در سطح عالی و ممتاز عرضه کردند. به طوری که باعث ارتقا جایگاه علمی دانشگاه امیرکبیر تهران در سطح جهانی شده است.

 

شرایط پذیرش مقطع دکتری دانشگاه تهران برای استعدادهای درخشان

دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برای استعدادهای درخشان کشور امتیازهایی را در نظر گرفته است. به طوری که آن‌ها در صورت داشتن شرایط بدون آزمون می‌توانند در مقطع دکتری در این دانشگاه قبول شوند. این امتیازها از طرف وزارت علوم و تحقیقات در نظر گرفته شده است تا سطح علمی در مقطع دکتری برای این دسته از دانشجویان بهبود و ارتقا یابد. حال شرایط پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در مقطع دکتری دانشگاه امیرکبیر تهران به صورت بدون آزمون به شکل زیر است:

  • معدل 16 در مقطع کارشناسی
  • معدل 17 در مقطع کارشناسی ارشد
  • نمره حداقل 18 برای پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد
  • داشتن یک مقاله معتبر پژوهشی داخلی

برای دانلود کتاب آموزش قرائت قرآن کریم هیئت محققین روی لینک کلیک نمایید.

دانشکده‌های دانشگاه امیرکبیر تهران کدام هستند؟

همان طور که در بالا بیان کردیم در حال حاضر در دانشگاه امیرکبیر تهران ۱۶ دانشکده مختلف وجود دارد که برخی از آن‌ها به صورت مستقل عمل می‌کنند. در حال حاضر این ۱۶ دانشکده مختلف در گرایش‌های متفاوت به صورت تخصصی از میان داوطلبان عزیز در سراسر کشور دانشجو می‌پذیرند.

  • دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر
  • دانشکده مدیریت و علم و فناوری
  • دانشکده مهندسی برق
  • دانشکده مهندسی نساجی
  • دانشکده مهندسی پزشکی
  • دانشکده مهندسی پلیمر
  • دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت
  • دانشکده مهندسی عمران و محیط‌زیست
  • دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک
  • دانشکده مهندسی نفت
  • دانشکده مهندسی معدن و متالوژی
  • دانشکده مهندسی هوافضا
  • دانشکده مهندسی دریا (دارای گرایش‌های رشته کشتی‌سازی)

در حال حاضر در دانشگاه امیرکبیر تهران گروه‌های آموزشی دیگری نیز برپا شده است که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت نمایید. این گروه‌های آموزشی به شکل زیر هستند.

  • گروه آموزشی مستقل رباتی
  • گروه آموزشی مستقل نانوتکنولوژی
  • گروه آموزشی معارف و علوم اسلامی

 

سوالات متداول

در دانشگاه امیرکبیر تهران چه امکاناتی وجود دارد؟

در این دانشگاه برای رفاه تحصیلی و زندگی دانشجویان امکانات زیادی را در نظر گرفته‌اند؛ مرکز مشاوره دانشجویی، خوابگاه‌های مجزا، مرکز بهداشت و درمان، واحدهای خدماتی (آرایشگاه، خشک‌شویی، خیاطی، بوفه و فروشگاه‌های دانشجویی)، کانون‌های فرهنگی و هنری و امکانات ورزشی (زمین ورزشی برای ورزش‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، کشتی، بدن‌سازی) از جمله آن‌ها هستند.

 

آدرس جدید دانشگاه امیرکبیر تهران کجاست؟

در حال حاضر دانشگاه امیرکبیر تهران در خیابان ولیعصر، خیابان حافظ، پلاک ۳۵۰ قرار دارد. آدرس دانشکده‌های آن با این آدرس متفاوت هستند.

 

آیا از کتابخانه دانشگاه امیرکبیر می‌توان به صورت آنلاین استفاده کرد؟

شما در صورت لزوم می‌توانید از منابع مطالعاتی کتابخانه دانشگاه امیرکبیر تهران به صورت آنلاین استفاده نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ادامه مطلب